tisdag 10 november 2009

Soffan!

God kväll!
Hemkommen efter jobb och en natt 26 mil söderut. Hotellet hade grymt mjuka och sköna lakan och jag fick tom lite sovmorgon så jag kunde njuta (!) av frukosten.


Sitter och har tv-kväll som sig bör då det är tisdag och "kärring-program" hela kvällen..


Tittar på facebooken och ser Sam's status. Vill tillägna henne detta inlägg =)

Så himla häftigt att det rör på sig inne i hennes mage! Det var som att det slog mig ordentligt ikväll att hon ska bli mamma. Oh my god... Haha missuppfatta mig inte nu, det är ju hur kul och coolt som helst =) Men jag ser henne och mig framför magnolian en vårdag på mellanstadiet utklädda till punkare... Det kortet är värt att rama in föressten! Känns som det är närmre till att hennes barn står där än att det var vi... hm... 27-11... det är det ju! Oh my god! Igen.


Vi har hittat på så himla mycket genom alla år och upplevt kärlekar och sorger och allt däremellan. Även om jag kommer vilja va en lika stor del av hennes liv famöver så vet jag ju att hon och Bo kommer kliva in i en helt ny värld. Där de pratar ett språk jag inte kommer förstå, där man delar upplevelser med andra, som en annan inte alls kan relatera till. Nånting helt nytt. Kan inte säga annat än att jag är lite avundsjuk. Faktiskt.


Ärligt talat saknar jag "hemma" lite grann. Så klart har det en del med den här lilla juvelen att göra. Jag har faktiskt bott här i 2,5 år nu. Time flies! Ena dagen tänker jag att jag kanske är på väg tillbaka inom nåt år eller två. Nästa tänker jag att jag verkligen trivs här uppe. Nästa tänker jag att det finns någon annan stad...



Jag älskar dig min bästis! <3

4 kommentarer:

  1. Håller helt med i ditt inlägg! Helt fantastiskt att Sam ska bli mamma men tror inte man kommer fatta det försen den lilla har kommit ut. Tänk att tiden går så fort. Hur coola var vi inte på den där klassresan i 9:an?! Bara att titta på kortet så förstår ni!

    SvaraRadera
  2. Notera min sarong (!) och spaghettilinnet i batik, hahaha!! o när ni ändå kikar lite närmare -kortet är taget dagen innan min 16-årsda =)
    //Plupp

    SvaraRadera
  3. Åhh vilket fint inlägg, älskar o saknar dig med. Du vet att du är mer än välkommen hem hit igen. Skulle vara kul om Juvelen lärde känna dig till vardags. Det är förresten knappt att jag fattar att jag ska bli mamma själv fast jag känner sparkarna innefrån.
    Haha vad roligt det är när man tänker tillbaka på allt vi har haft för oss. En snöig dag som denna tänker jag på sparkfärden ner för rappestadbacken tex. O vad fränt att vi kollade på punkarkortet idag fast jag inte hade läst det här inlägget än.
    Ja du vi hänger ihop på nått sätt o kommer bli de där Ullareds-tanterna nån dag.
    kram

    SvaraRadera