fredag 28 november 2008

Casual Friday

God förmiddag alla läsare. (Visserligen kanske ni inte läser detta en förmiddag, men det är förmiddag när jag skriver detta.)

Det är fredag idag, sista arbetsdagen innan helgen tar över. Denna fredagen tillbringar jag i Norrköping. Vanligtvis hade det varit bra för det finns faktiskt en del bra saker med Norrköping, men just idag är alla de braiga sakerna som bortblåsta. Av olika anledningar så kan jag inte göra det jag åkte hit för att göra, vilket var att göra massa tester på saker jag ändrat. Verifiera att saker fungerar som det ska liksom (inte bara att det fungerar). Om jag inte var här hade jag gärna varit i Jönköping till exempel, det hade inneburit att jag inte skulle haft 8h att jobba igen under nästa vecka. Jag hade kunnat vara i Linköping och umgåtts med mina kära kollegor då vi har hemvändardag idag. Så finns det ytterligare ett ställe där jag skulle kunna vara, nämligen i Snorre Sturlarssons hemtrakter.

(Hittade precis en ny tråd, men den är tyvärr inte röd. Princess, när blir det dags att uppdatera VIP-listan tror du?)

Men istället sitter jag här, i en gammal brun statlig byggnad med två ytterväggar som gör att det är nära på yttertemperatur inomhus. Gör tester som tar lång tid och är tråkiga. Självklart så är det riktigt konstiga fel. En lösning idag t ex, ta bort allt innehåll i filen, kör den och sen klistra in allt igen och det funkar. Någon som förstår sig på datorer?

För att återkoppla till rubriken avslutningsvis. Som varje morgon är jag sen, förvånadsvärt nog hann jag ändå konstatera att det är fredag och tänker såklart Casual Friday (visserligen helt överskattat på i statliga verksamheter då det är casual friday alla dagar här, annars skulle folket dyka upp i träningsoverall). Jag tar alltså på mig jeans och tröja, tänker också att tröjan borde vara rätt varm. Klockan tickar och nu är jag faktiskt sen för att ta emot hundleveransen som skulle mötas upp utanför, jag tar en tröja helt godtyckkligt från garderoben. Gör aldrig det säger jag bara. Detta har resulterat att jag sitter och halvfryser, är arg för att det går dåligt och dessutom känner mig jäkligt sunkig. No more Casual Friday. Om inte min garderob får en ansiktslyftning då...

Trevlig helg alla!

/S

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag skrev den borttagna kommentaren, om någon nu var nyfiken... Skulle bara fråga om du överlevde? Kände att jag tyckte synd om dig. Kram från Alfons

    SvaraRadera
  3. Såklart överlevde jag. Innan dagen var slut hade saker faktiskt rättat upp sig rätt bra och det ser återigen ljust ut. Så ljust som det kan vara på just detta uppdrag. Bara att bryta ihop och komma igen liksom, mitt blogginlägg var under bryta ihop-fasen som ni kanske förstod. Men nu är jag tillbaka, nöjd och glad igen...
    /S

    SvaraRadera
  4. Du var saknad på slappa fredagen. Frukosten var god, jag hann precis få i mig lite innan den ställdes in...:-)

    SvaraRadera