tisdag 18 november 2008

Tankar från ett hotell

Sitter på det finaste hotellrum jag haft! =) Tänk om man kunde ta med sig ett och samma hotellrum varje gång man åkte iväg, det här skulle jag lugnt kunna ha som mitt andra hem. För att få ytterligare, eller någon alls hemmakänsla har jag en liten maskot med mig nu för tiden. (Eller sen förra veckan när jag fick den i ett happy meal.) Inga inramade foton på familjen här inte... =) ni känner väl igen R2-D2?!


Underbart fin fototapet!


Mjuuukt täcke =) Notera R2-D2 på nattduksbordet

Bra hårfön med drag i, och det som nästan alla hotell glömmer - en spegel man kan se sig själv bakifrån i!!



Jag satt och tittade igenom min kalender idag. Kom underfund med att jag förmodligen kommer åka hemifrån den 8 december och inte komma hem förrän den 5 januari. Nästan en månad. Sjukt, faktiskt. Det betyder även att jag måste skaffa växt-vakt.

Jag kommer ha ungefär 2 veckor ledigt kring jul och nyår. Inte utan att man börjar fundera på vad man ska göra med tiden... Jag blev lite sugen på att åka nånstans och utnyttja nån frinatt som jag har bott mig till. Men vart ska man åka då? Och med vem? Alla jobbar ju...

Jag längtar lite till jul i år faktiskt. Allt hemmamys med ljus och grandoft och glögg =) Måste börja tänka på klappar. Det får antingen bli tunna eller små så de får plats i min 4-veckors-resväska eller så får jag köpa dem i sista minuten, nåt jag inte är så förtjust i. Farmor blev ju så glad över hjortronsylten och hjortronchokladen förra året så jag kör nog på det igen... Hoppas bara att den inte går sönder...

Jag har köpt en julfest/nyårsklänning idag! En på Bik Bok, där brukar jag inte hitta så mycket annars, men den här är kanonsnygg! Den är svart i prassligt material med en "vippig" kjol och ett 10 cm brett band i midjan som man knyter till en rosett där bak, o så kan man ha den med eller utan axelband =) Jag är sugen på fest. Speaking of... jag kommer som ni kanske förstått vara i Lijunga Kauping över nyår oxå, så jag skålar mer än gärna in 2009 med er mina gullungar!
Tack så underbart mycket för sist också! Jag njöt verkligen av lördagen =) Massagen var ju som jag sa jättebra och jag blev verkligen jätteglad över att ni ordnat den <3 klassiker =")">



När jag åker mellan Skellefteå och Umeå så är det en sträcka där det står sådana här uppställda. Nån som vet vad det är?? Det ser ut som om de är platta och inpackade i en grön plast...



Kram! /PluPp


PS: Hör och häpna, jag var på IKEA i Sundsvall idag och de spelade INTE julmusik! Bryter de mot nån slags lag?! Däremot klingade bjällrorna i nästa butilk jag äntrade, så... ja. That's life -5 weeks to Christmas.



Avslutar med en bild från en vinterlik novemberdag där isen börjar lägga sig!




2 kommentarer:

  1. Hotellfrinattsproblemet känner jag igen. Det finns liksom ingen lust och knappt tid att åka iväg.

    Man är ju så mycket borta att man skulle vilja ha en frinatt som kan lösas in på hemorten...förresten...det är ju en bra idé. Eller nä...

    SvaraRadera
  2. Jag fick tipset att boka ett rum på hemorten, men inte sova där -bara gå dit o äta frukosten! Bara det att hotellfrukostarna ju inte känns sådär lyxiga längre... Så det gick bort.
    Tänk om hotellsevicen istället kunde komma hem till en?! Nybäddat i mjuka lakan, nya handdukar om man slängt de gamla på golvet, frukost iordning när man går upp... Vad tror du om det??
    /PlUpP

    SvaraRadera