söndag 19 oktober 2008

Sköna Söndag

Redan söndag? Fast den är ju bara knappt halvvägs, så jag lär nog bli uttråkad ändå tillslut...
När jag skjutsade Elli till bussen för en stund sen frågade hon vad jag skulle göra resten av dagen. Tänkte faktiskt ge mig ut o springa, det är så härligt när man är i gång med träningen igen! MEN, jag tror det blir en långpromenad istället då jag fick skrapa rutan på bilen!! Idag känns det som en helt underbar -vinterdag!? Men med strålande sol och vindstilla känns det dumt o klaga. Men vi har mött mer vinter än så i helgen. I går ställde vi in gps'en på Kaskelout (det ligger utanför Storuman). Innan vi passerade Arvidsjaur så blev det mer och mer vinterlikt och termometern hade sjunkit till -4. Efter några misslyckade fotoförsök genom bilrutan så stannade vi till och "badade" i snön!


Ja, så när jag tänker efter så var sista gången jag såg snö i juni - och nu är det oktober. Slutsats: tyck gärna om snö om du ska bo här uppe =) Bara 3 mån utan skymten av den.


Ska kanske tillägga att anledningen att vi ställde in gps'en på Kaskelout var ett besök hos en såld pålle. Han verkade trivas som fisken i vattnet där ute i ingenstans. Vi åkte tom förbi skylten mot Ensamheten och 1 mil in på en grusväg. Då förstår ni kanske att det är långt ut. (Sidospår: Sveriges bästa armbryterska kommer från Ensamheten.) Måste bara visa en bild på deras mysiga små shettisar, ja, blev helt kär.


Här har vi Sippan =) Jag fick en konstig liknelse.. Man kan se på dem som söta kattungar -fast de aldrig blir stora. Fast hästar. Eller hur?! Det skulle vara kul att lära sig köra, tänkte jag sen, så kunde man ha såna här små mysiga saker o ta hand om när man bli "vuxen".

Till sist vill jag bara ge ett hett tips; Om i har en gps i bilen -använd den! På vägen hem trillad den ner hela tiden så tillslut sa Elli "Äh, behöver vi verkligen den här?! Vi vet ju vart vi ska nu.. Okej så, tänkte jag och missade en korsning. Hamnade upp i fjällen, nästan så vi hamnade i Norge! Vi körde ca 1 tim åt fel håll, suck... typiskt att det skulle hända just oss, just på en lördagkväll! Så vi kom hem 2 tim senare än beräknat. Kolla in vart Kraddsele ligger på Sverigekartan så ser i hur galet det kan bli om man inte använder gps'en fast man har den i bilen...

Ha en skön söndag på er!

Kram PlUpP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar