söndag 10 maj 2009

Plupps Första

NU ska jag berätta om mina "första" i år. O lite annat oxå säkert..


På 1:a plats: Årets första grillkväll!!
Eftersom jag oxå gillar kort och det inte togs något den första grillkvällen, så bidrar jag med ett från årets andra grillkväll. Årets första var hemma hos Mary och en mycket lyckad kväll som avslutades med karaeoke och rockklubbande! Årets andra var på Valborg hemma hos Johan.





På 2:a plats: Årets första jordubbar!De var faktiskt riktigt smakrika =) De intogs en fredagskväll också dem hemma hos Mary tillsammans med lite hockey och ett konstigt sifferspel som nån i Älvsbyn gjort...



På 3:e plats: Årets första mc-tur!
1:a majrundan och jag fick sitta på bönpallen på Johans snabba mc. Jag hoppas det blir fler gånger i sommar. Men jag lovar dig Silvia att åka saktare... En mycket trevlig dag var det iaf!


Man kan ju fråga sig vad som avgjorde 1,2, och 3 platserna... Eentligen kan vi säga att alla kom etta för det va inget speciellt. Jag menar hur kan man skilja dem åt?! Jag tycker att grillning, jordgubbar och motorcyklar är minst lika mycket värda =)

Annars då... jo allt rullar på. Med sommardäck nu förtiden. Isen har svårt o släppa taget här, men våren gör sig alltmer påmind. Jag tror att björken kommer slå ut under nästa vecka, det är min spådom. Men som jag sagt förut så är maj en månad jag saknar Linkan! (Det känns faktiskt inte som maj här uppe när det är brunt istället för grönt.) Men vilken tur att jag ska dit på onsdag då!! =) Kommer ons kväll o åker mån morgon, det ska bli några underbara dagar. O så kul att få återse Sam igen efter 4 mån!

Se ya soon, xxx

PluPp


2 kommentarer: