torsdag 14 maj 2009

Princess årets första

Mitt årets första får bli bilförsäljning av Svarta Pärlan. Känns lite sorgligt måste jag säga. Vare sig man vill eller inte blir man lite känslomässigt fäst vid sin bil. Känns lite som att Svarta Pärlan var en del av familjen. Tänk bara på vår nattliga kofösning med Svarta Pärlan i spetsen för många år sen. Jag ler fortfarande när jag tänker på Sams samtal till räddningstjänsten...!

Sen har jag en annan händelse som kommer gå till historien som "min allra första" (och förhoppningsvis sista!). Som ni säkert gissat är det mitt blivande samboskap med Herrby. Nu har vi även fått klart med det blivande boendet. På "guldkusten" i Karlstad, 10 m till vattnet där båten ligger lugnt guppande. Bättre kan det inte bli! Herrby har också varit duktig på att pruta på hyran, visste inte man kunde göra det innan, så nu blir det sammanlagt 7300 kr och då ingår el och parkering. Visst är det dyrt men det är värt det. Ni ska se den! Ska lägga ut lite bilder när jag är hemma igen. Inflyttning från 1 juli, då kommer Herbby flytta in och sen kommer jag så fort det bara går, troligtvis i slutet av juli eller början på augusti. Känns helt perfekt!

Ikväll blir det middag med en kär barndomsvän, Plupp och Sam (som också är kära barndomsvänner såklart).

Till sist vill jag uppmärksamma alla familjemedlemmar på att vi kommer vara samlade alla fem (!) på lördag, ser verkligen fram emot det. Var inte igår, som man säger så.

Kram från Princess

2 kommentarer:

  1. Ååh det va bara härom dagen som jag berättade för några om vår kofösning =) hahha! Härliga tider, som sagt man ler verkligen vid minnet. Tack för maten igår, superb som vanligt. I kväll blir det filmtime. Så skönt o komma hema o va som vanligt för ett tag. Eller som en tvärtom av norrlandsguld "om du vill vara dig själv för en stund" KRAM Plupp

    SvaraRadera
  2. Eh, det har jag glömt! Inte vår kofösning för det kan man ju inte glömma såklart, utan vad jag sa till räddningstjänsten..kommer inte ens ihåg att vi ringde dit..knackade vi inte på hos nått hus i närheten med?? Haha det minnet kan man skratta ordentligt åt:-)

    SvaraRadera