måndag 4 maj 2009

Ytterligare en årets första

Inte helt nöjd med min föregående årets första så jag har under helgen som varit jobbat ihop två stycken nya.

Jag har haft en alldeles underbar helg utan frystorkat och veganmat, vinet lämnade mer att önska men på det stora hela fanns det inget alls att klaga på.

Mina två nya årets första är;

1. Tältat
Hittade en bergsliknande kulle med utsikt över Göteborg och havet faktiskt. Skulle hittat platsen några minuter tidigare och bevittnat solnedgången. Istället vaknade jag en gång i timmen för att kolla att Axel faktiskt låg kvar och i hopp om att se soluppgången. Tyvärr har jag väldigt svårt att hålla ögonen öppna på morgonen så det sista var rätt meningslöst tyvärr. Men Axel låg i alla fall kvar, ibland får man faktiskt vara tacksam för det lilla (även om just Axel i sig kanske inte är så liten).

2. Badat
På vägen hem från Göteborg stannade vi för att Axel skulle få springa av sig lite och äta lite. Givetvis stannade vi vid en sjö eftersom Axel underhåller sig själv alldeles särskilt bra vid vatten. Efter att ha tittat på Axel, ätit lunchen så kommer två barn ner för att leka i vattnet. Givetvis måste man då som den vuxna och mogna människa jag är tänka "kan de leka i vattnet kan jag fasen bada". Sagt och gjort, av med kläderna och ner i plurret. Faktiskt inte alls så kallt. Nu är det bara att vänta på förkylningen eftersom jag inte planerat att bada och inte hade med mig varken torra kläder eller handduk ner till stranden.

Angående tältningen måste jag tillägga också att det är faktiskt himla mysigt. Måste bara hitta en plats med vacker utsikt (inte långt härifrån skulle jag till exempel säga Omberg) ta med god mat som man slipper tillaga, sen bara krypa in i tältet och titta ut (eller på varandra om så önskas, valet är fritt faktiskt). Till och med Princess tyckte att det lät trevligt att tälta... Hon borde ju nästan börja vänja sig om hon ska flytta till landet =)

Men det kan ju inte bara vara Sam och jag som står för årets första? När ska ni andra ta er ut ur stugorna och faktiskt göra saker?

Peace to the people.

5 kommentarer:

  1. Det kan väl ändå inte vara sant...att princess skulle kunna tänka sig att tälta...du hörde nog fel Selma =-)
    Ps. Jag har hunnit med årets första rabarberpaj också. /Sam

    SvaraRadera
  2. Hahah!!! Håller fullständigt med -du måste hört fel... jag har gjort en del "första" men jag måset ta mig tid nån kväll o skriva en rad om det bara... kram Plupp

    SvaraRadera
  3. För allas vetskap tyckte jag det lät mysigt med EN natt, utsikt över Göteborg på en bergshäll och solnedgång. Och jag nämnde också för Selma att det skulle vara okej om det var cirka vart 5:e år detta inträffade. /Princess

    SvaraRadera
  4. Man kan sova lite och sedan titta på soluppgången...

    SvaraRadera
  5. Dålig fart på denna blogg nu!!!

    SvaraRadera