onsdag 1 april 2009

Det är vår.

Knappt en timme sen solen försvann ner över horisonten, eller i alla fall sen den slutade lysa utanför mitt fönster. Underligt att man blir lika förvånad varje år när våren kommer att dagarna faktiskt blir längre och livet lättare. Trots de helvita väggarna i mitt hem så blir det en helt annan lycka med riktigt ljus. Jag förstår att björnar går i ide, jag skulle också kunna tänka mig att gå i ide. Fast jag vill vara lite mer flexibel än björnar. Missa en hel vinter känns lite väl radikalt.



Kanske skulle införa saker som sportlov i arbetslivet också. En vecka med möjligheten att vara ute och faktiskt ta del av de soltimmar som vinterdagarna ändå erbjuder. Jag själv kanske ska testa det, nästa år. Kan någon påminna mig sådär i januari nästa år?



Väntar på att golfbanorna ska öppna. Bestämt mig för att vara ledig en dag i veckan tills jag får nytt uppdrag (eller tills den lediga tiden minskat till en oacceptabel nivå). Göra roliga saker, såsom spela golf, träffa vänner som heller inte jobbar på den lediga dagen, ta en långpromenad i det fina vädret (för självklart ska det vara fint väder på min lediga dag, annars är den inte ledig).



Massa roliga helger inplanerade och saker jag vill göra. Det verkligen vår.

1 kommentar:

  1. härligt! bra initiativ med en ledig dag i veckan. det tycker jag borde va standard. jobba 4, ledig 3. i kväll var det ljust vid halv åtta -underbart! /plupp

    SvaraRadera