lördag 18 april 2009

Min lördag..

Började med att jag vaknade och tyckte det var skönt att vi städade undan det mesta igår (hade lite fest med "kläppen -09 gänget). Lenn sov i bäddsoffan med hade smitit ut tidigt och vikt ihop sängkläderna fint o prydligt. Hade inte hört när han gick.

En träff med lillasyster på stan var redan inbokad så efter en stadig äggfrukost cykade jag in till stan. Provade ut glasögon till henne, hitttade en del som hon passade i, med det är riktigt svårt. Hoppas det blir de genomskillniga i plast dem var hon! Sen shoppade vi 7-års present till Amanda, ska på kalas i morgon. Hon får en jättefin jeanskjol med volanger, en tuff t-shirt (rosa) och rosa örhängen. Blir jätteglad tror jag.

Sen tog vi lite latte på stornas uteservering-premiär för mig. Skönt att sitta ute i solen. Mattias och Marcus satt redan där och Ola och Svante dök även de upp. När man hänger på stan en lördag, det är vår och fint väder ploppar alla möjliga människor upp, det är trevligt tycker jag. Sommarkänsla infinner sig.

Även Eric dök upp och nu ska jag berätta vem det är-mest till Plupp. Eric är Olas vettigaste vän som Silvia uttryckte sig så därför var han hemma hos oss o grilla på balkongen lite spontant en kväll (han hände med Ola). Jag skulle ju hitta pojkvänsmaterial åt dig och tänkte börja med Olas vänner men Eric var det enda som blev godkänd åt dig Plupp. En väldans trevlig kille måste jag säga..men jag är inte säker på att han är din typ..du får helt enkelt komma hit och avgöra det själv, för säkerhets skull så bad jag Ola hålla honom åt dig.

Efter storan gick jag o syster hem till henne åt lite lunch och slog in paket. Sen gick vi hit drack ett par drinkar och planterade luktärter på balkongen. Sen gjorde vi pytt i panna på resterna från igår, mest min man som stod för den. God men lite mosig blev den, några ägg o inlagda rödbetor till så blev den alla tiders!! Ola kom hit o åt lite med av vår glamorösa lördags supe. Sen såg vi på en jättekonstig halvkass film..som trotts det hade några bra inslag (adams äpplen) hette den.

Den var min lördag det, nu sitter jag och skriver lite. Lördagar behöver ju faktiskt inte vara jätteglamorösa de kan var bra ändå.

KRAMAR /SAM

2 kommentarer:

  1. Haha =) så det var därför du tyckte jag skulle läsa bloggen när jag kom hem! Jaha, där ser man...du ligger i. Jag kan ju bara glädjas åt att du vill ha mig hem igen Sam. Vi får väl se vem den där Eric är då, o om han är min typ =) Kram Plupp

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har gjort min hemläxa minsann!!

    SvaraRadera