fredag 24 april 2009

strö lite salt i såren

Här sitter jag på min balkong. Jag gillar den vekligen, jag tror t o m att jag ska tillbringa 99% av min hemmatid här framöver.. Tyvärr så blev jag så skrämd/upprymd över selma o sams sms att jag spillde ut ett glas rödvin. Vi får se om 750g salt räcker för att få bort. Annars har vi ju vanish o ta till! Men först ska jag skubba med kallt vatte i morrn, för det har min privata husmor sagt (sam).

Jag ska äntligen få vara på hemmaplan ett tag nu, det har jag verkligen längtat efter. Att få umgås lite med vänner (dock inte mina bästisar...) och få leva "normalt" för ett tag. Men mina bästisar får jag ju återse om 3 veckor!

I morgon ska jag till Mary o grilla på hennes balkong. Tydligen har snön som täckte hela balkongdörren förvunnit nu =) Tyvärr är det ju så att Marit Bergman ska spela här i morrn, eller inte tyvärr men typiskt att man missar.. men just nu prioriterar jag sällskap i form av grillning.

Åh, nu kom en bra låt -jag lyssnar på allt vad selma har gett mig: Tekla: "jag letar efter nån som kan spela" Var det den där tjejen från Linkan?? Och Melissa Horn! Vilken härlig musik...

Eftersom jag inte bloggat på länge känns det som om jag borde uppdatera lite, men jag kan sammanfatta (och förklara). Det stavas j-o-b-b. Det är verkligen jättekul med de visningar vi har haft och man får jättemycket erfarenhet, men det tar energi oxå. I Ume fick jag gå in först på scen o hälsa alla välkomna och presentera T&G -nervöst för att jag skulle glömma "speachet" men vilken kick =) Självklart lyckades jag dock göra värsta revan i strumpbyxorna när jag satte på mig dom 30 min innan det började! Som tur fick jag låna ett par begagnade håriga under den minuten jag skulle stå på scen =)

Jag törstar verkligen efter människor. På ett socialt sätt... haha...
Med 7 tim i bilen hinner en del tankar fara genom hjärnan.. och idag kände jag att jag måste ta tillbaka mitt liv! Jag trivs verkligen inte med att inte få sitta o snacka, ta en promenad, middag eller shoppa eller vad det kan va man hittar på med sina vänner. Tur att det finns msn, fb, mobil. Men jag känner mig svältfödd...

O just det, angående ck, så är det.. ja vad är det? Typ nedlagt på bådas initiativ. Men en trevlig människa att hålla kontakten med. Men min första instinkt om att han kanske va lite för "tråkig" och inte tillräckligt mycket fart kanske stämde. Jag behöver nog en sportig kille, nån med lite äventyr i som Ebbschen sa till mig. Jaja, jakten fortsätter =)
Ett grattis till Princess och Herrby på halvårsdagen idag!

Vet ni föresten att vi har gått om er sörlänningar nu. Nu är det ljusare här uppe -och ljusare blir det för varje dag =) Vi har den bästa tiden framför oss! Jag längtar så till sommaren -fast vem gör inte det... Bara man kan få lite fräknar på näsan så man matchar vårkläderna!


En stor kram till er alla!
Jag ska verkligen leva mitt Luleliv här på balkongen, so long my friends!

PS: kolla in knäckebrödsdansen om ni vill skratta lite =)DS

//PlUpP

2 kommentarer:

  1. "kom hem, vi börjar om igen igen, vi glömer allt där ute är det så kallt, kom hem"

    SvaraRadera