tisdag 7 april 2009

Varsågod, Plupp!

På uppmaning av Plupp ska jag nu skriva ett par rader. Håller faktiskt med om att vi blivit sämre på att hålla denna blogg levande. Behövs ju inte så långa inlägg, bara kul att höra hur alla mår och hur deras vardag ser ut. Tyvärr blir det inga bilder på den nya bilen eftersom jag inte har några men lovar att jag ska fixa det snart :)

Idag har jag fått en liten "reality check", vad är viktigt i livet... Har varit på landet ikväll och träffat Bengan och hennes äldsta barndomskompis, Tott. De har känt varandra sedan vi började rida och under vår uppväxt satt dessa två skitungar nästan ihop. Så Tott är nästan som en extra-lillasyster för mig men jag har inte träffat henne på flera år. Så därför hade vi mycket att prata om när vi träffades, väldigt trevligt! Många glada minnen och mycket skratt. När Bengan och jag senare på kvällen var i stallet blev det lite onödigt tjafs (inget allvarligt!!) om hästarna men vi redde upp det och lämna landet i gemensam bil. När vi hade åkt en bit såg vi blåljus längre fram på vägen. Mitt ute på landsvägen har en frontalkrock inträffat och polis, ambulans, brandbilar och bärgningsbil är på plats. Vi går ut och ser att brandmännen sågar upp en av bilarna. Vi får information om att det kommer ta lång tid innan man kan ta sig förbi och vi vänder och kör en annan väg hem. Båda är chockade och vi kommer överens om att vi ska vara tacksamma för att vi har varandra och uppskatta allt och alla vi har i våra liv. Våra tankar går också till de drabbade, ber en bön att ingen ska mista livet. Tänk på vad livet kan förändras på bara ett par sekunder, tänk på det. Därför uppskattar jag extra mycket den trevliga kväll med Bengan och Tott. Viktigt att ta sig tid de som göra dig glad och lycklig, finns annat i livet än bara måsten.

Kram Princess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar