torsdag 11 september 2008

Andra dagen i rad

Jag har helt klart genom gått en förändring. Ni som känner mig förstår vilken förändring alldeles snart. Skulle mamma höra tror jag hon skulle bli mer än nöjd faktiskt.

Vi börjar från början. Början är i detta fallet dock inte en natts krystande på ett BB i den stora staden, utan en helt vanlig morgon lite drygt 27 år senare. Trots att ni nog känner mig tillräckligt väl för att förstå storheten i det som har hänt är det nog på sin plats med lite bakgrundsinfo för nytillkomna.

Jag är uppvuxen med pojkar, vi bodde för långt ut på landet och antalet medmänniskor i min egen ålder var begränsat till Klas. Vi blev bästa vänner (hans utbud var ju heller inte så stort som ni kanske förstår). Han tog med mig på saker som ingen annan gjort, vi spelade fotboll, vi spelade hockey, rökte gräs (alltså grönt torkat gräs, inte knark). En ny värld öppnade sig. Jag var 6 år. Minns det nästan som igår. Det var en ganska stor omställning för en flicka i min ålder, att flytta från den största staden ut till landet. Fick liksom byta ut klänning mot mysbyxor för att bli accepterad. Det var faktiskt lättare att slänga klänningar än att börja sjunga som de gör så vackert där uppe. Ni förstår, jag var (är) en pojkflicka.

Nu undrar ni såklart vad som har hänt, två dagar i rad dessutom. Håll i er. Igår morse gjorde jag som vanligt. Klockan ringde, jag vägrade gå upp förrän jag var alldeles lagom sen. Jag klädde på mig, tar svängen förbi badrummet, borstar tänderna och gör allt det där som vanliga människor gör. Sen råkar jag se mig själv i spegeln. Ni kan inte ana vad jag tänker när jag ser mig själv. "Helvete, så här kan jag ju inte se ut. Jag MÅSTE sminka mig." Jo, det är sant. Tog ytterligare några minuter och sminkade mig. Försökte tränga bort hela händelsen. Gick bra hela dagen igår, men sen imorse igen. Samma tanke.

Förstår ni vad jag är på väg att bli? Måste jag börja måla naglarna nu också? Tack och lov att det är vinter snart och sandalernas tid är förbi. För tills vidare har jag således bara tio naglar att måla.

Inser medans jag skrivit att allt är Plupps fel! Det var hon som gav mig en frisyr som krävde dagligt underhåll. Nu, visserligen några år efter den nya frisyren har jag tagit nästa steg.

Avslutar med en för mig numera väldig viktig fråga, är det dyrt med nagellack?

Over and out.
Selma

4 kommentarer:

  1. Ja, nog blir man lite förvånad! Vad har hänt med vår Selma? Jag kan nog komma på ett par olika svar... :)

    Nagellacksfrågan låter jag Plupp svara på. Det är ju ändå hennes fel från början, haha!

    Princess

    SvaraRadera
  2. Jag tar med glädje ansvaret för detta, trots att det aldrig har varit min mening att försöka ändra på någon! Endast införa lite "flärd" i era liv ;) Livet blir lite roligare om man känner sig snygg och får man komplianger så blir man en glad människa till på köpet!
    Hm, nu till prisfrågan... Jag rådde med min Bebbsan och vi kom fram till att ett ca-pris kring 42.49 kan vara rimligt. Hon hade skrivit en fin kommentar om detta, när datorn protesterade - och det fanns inte tid till att skriva ett nytt. Men kontentan är att ett dyrare lack torkar oftast snabbare och är lättare att måla med än ett billigt.
    Tips, köp ett genomskinligt, då blir det inte fult när det börjar flagna och man inte har ork att måla nytt"Jag tar med glädje ansvaret för detta, trots att det aldrig har varit min mening att försöka ändra på någon! Endast införa lite "flärd" i era liv ;) Livet blir lite roligare om man känner sig snygg och får man komplianger så blir man en glad människa till på köpet! Hm, nu till prisfrågan... Jag rådde med min Bebbis och vi kom fram till att ett ca-pris kring 42.49 kan vara rimligt. Hon hade skrivit en fin kommentar om detta, när datorn protesterade - och det fanns inte tid till att skriva ett nytt. Men kontentan är att ett dyrare lack torkar oftast snabbare och är lättare att måla med än ett billigt. Tips, köp ett genomskinligt, då blir det inte fult när det börjar flagna och man inte har ork att måla nytt! (fråga mig)

    Kram PlUpP

    SvaraRadera
  3. C tipsar om Mavala, 39kr flaskan, finns allt från fjollrosa till punksvart och däremellan butchig klarlack och neonorange :) C har alla...

    SvaraRadera
  4. Jag tror knappt mina ögon när jag läser detta... Vad är det som har HÄNT?!?! Smink? OCH en vidare fundering på nagelack? Seeeeelma!! Vart ääääär duuu??

    SvaraRadera