onsdag 3 september 2008

Insikter bland molnen

Insikt 1: 'Loosen up' som Lasse W sa så klokt när han sommarpratade. Nej, inte varje middagsbjudning behöver bli en politisk debatt. Å andra sidan behöver det inte vara fel att ha politiska debatter då och då, adrenalinet ökar och jag känner mig lite het, vilket kan vara kul ibland.

Insikt 2: Jag är tråkig att prata i telefon med. Jag som alltid tyckt att det är så hemskt att prata i telefon med en icke-telefon-människa. Så visar det sig att jag är en själv. Utvecklingspotential!

Insikt 3: Mycket tyder på att jag överlevde lågstadiet med nöd och näppe. På sistone har mina grundläggande kunskaper vad gäller allt möjligt satts på prov. Hur ser en ek ut? Hur många världsdelar finns det? Hur många är OS-ringarna? Nej, svaren kommer inte självklart. Nu vet jag ju, men för några dar sen var det tveksamt. C har iaf haft genomgång av de vanligaste träden, så just idag känner jag mig som en riktig skogskännare.

Insikt 4: Minnet är bra men kort. Ja, jag skyller på att jag byter ut information i min hjärna för att få plats med ny information. Kanske har jag för liten hårddisk?

Fråga 1: Har de som flyttat många gånger alt. ofta bytt ut bekantskapskretsen, mindre kapacitet för onödigt vetande? Fråga 2: Hur ökar ni er lagringskapacitet?

Insikt 5: Det är befriande att skita i saker.

Insikt 6: Att få en syl i vädret i detta mediabrus kan vara tufft när vi vill synas. Men nu för tiden uppskattar jag uppmärksamhetskonkurrensen, för det gör mig anonym. Jag kan 'loosen up' och skita i andra människors åsikter om vad jag gör, för troligtvis syns jag inte.

Insikt 7: Jag håller på att ta ett kliv ut ur denial och in i acceptance. Höll C i handen när vi gick förbi en skola (en massa hormonstinna och potentiellt elaka ungdomar i närheten) i grannstaden här om dagen. Stort.

Insikt 8: Jag har en rädsla. Men genom att längta efter en annan utgång än den jag är rädd för så kan jag se till att längtan övermannar rädslan. Så nytt motto är: Glöm inte att odla längtan.

Insikt 9: Krimsiga detaljer är rätt häftiga. Så häftiga att jag skulle vilja låta C dekorera mina arbetsskor. Fattar ni eller? Också stort. Därför gillar jag Plupps väggdekoration BIG TIME!

Alfons. Ska bara leva livet lite, bloggar snart igen.

1 kommentar:

  1. Mmmm, varför inte-kan vara riktigt bra att rada upp sitt liv o sina frågor sådar.
    Punktform är nog en underskattad metod.

    Synd idag förresten....:-(

    Kram Sam

    SvaraRadera