fredag 19 september 2008

Siewert säger sitt

Jag vet att jag är något äldre än de andra bloggarna, men jag tror och hoppas ni känner till Siewert Öholm. För er som inte gör det så erkänner jag att min kännedom om Siewert är begränsad till att veta två saker. En som inger hopp och den andra är mer av ett faktum.

1. Han kommer från Dalarna. Närmare bestämt Hedemora. Han pratar dock inte som jag gör när jag är onykter. (Kanske borde supa ner honom och undersöka om han förträngt sitt geografiska ursprung.)
2. Han ledde SVT:s Svar Direkt för ett antal år sedan.

För att komplettera med ytterligare info om Siewert med vissa personliga värderingar så bör vi inte gilla eller stå bakom allt Siewert tycker. Mannen är nämligen väldigt kristen och är emot saker som några av oss kanske är för, ett potentiellt konflikt område.

Till poängen då, Siewert har sagt sitt om vår företeelse.
http://www.helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=4180724

Tror visserligen hans utspel rör mer samhällsvetenskapliga bloggar (absolut ingen kritik mot vår gen blogg vi har valt inriktning själv), men ändå, han gillar uppenbarligen inte konceptet Blogg.

För att föra en egen liten debatt så kontrar jag direkt mot Siewert.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1745605.svd

Bloggar fungerar. Återstår att se vad som händer med FRA-lagen.

Slutsats, jag gillar nog inte Siewert, trots ursprung. Däremot gillar jag ännu lite mer att blogga, inte bara för att Siewert ogillar det utan för att det faktiskt fungerar. Demokrati.

1 kommentar:

  1. Vilket intellektuellt inlägg! Men nog viktigt tycker jag. Jag är faktiskt rätt intresserad av samhället, fast jag försöker att inte prata om det.
    Jag håller med, blogg=demokrati! Känns ändå skönt att inte tillhöra det "schulmanska" släktet...
    /PlUpP

    SvaraRadera