måndag 8 september 2008

Hej!

Nu ska jag berätta om min helg..


På fredagen så hör o häpna hade vi personalfest, fick sluta vid 16.00, vilket är lyx för mig.
Sen åkte vi och besökte en tomatodling, något jag aldrig funderat på att besöka men det var intressant att höra om hur odlingen går till o se hur långa plantorna blir, de viras åt samma håll nertill o flyttas sidleds ju mer de växer...
Sen bar det av till Vadstena till vår hjälpreda. Där åts det massor med god mat o dracks massor med gott vin. Trevligt, trevligt!
Bo kom o hämtade mig vid en mack kl 03.00-allstå lyckad kväll.
Men han stackarn hade blivigt sjuk...(ni vet när en man blir förkyld osv...) Skoja bara han var och är fortfarande hängig o skruttig.


På lördagen var det kalas här! Silvia behagade att ha sitt firande här istället..det var för att de gamla skulle kunna komma. Har ju hiss- som fungerar ibland. I lördags gjorde den som tur var det. Vi var ca 16 pers här, orkar inte räkna efter vi är ju så många. En del passade på att fira Bo också som inte är sådär jättemycket för kalas. Tycker dock att det är kul att få paket=-)
Lillskrutten stannade lite längre när mor, far o syster skulle åka på ett annat kalas. Han hjälpte till o skar banan o fixade när vi gjorde marängsväng.. Så duktig så, blivit så stor den lille mannen.
Sen åkte vi till V-lösa på 30-årsfest. En av Bo:s bästa vänner som fyllde. Bo var som sagt hängig så vi beslöt oss för att åka hem istället för att stanna på orten över natten. (han är inte den som tackar nej till en rejäl fest så han kan inte mått så bra).
Träffade några andra gamla bekanta på festen, det är ju alltid kul.
Trevlig fest, fast att vi avlägsna oss vid 22-hugget.


På söndagen gjorde jag inte många knyck..åkte o handla mat var nog det enda vettiga. Ibland är det skönt att ha sånna dagar. Sen huxflux så fick jag ont i halsen på söndagskvällen- typiskt jag som var så glad över att ha klarat mig från att bli smittad från alla sjuka människor-hemma o på jobbet. Halsontet håller fortfarande i sig, var därför inte o boxades idag. Blev en powerwalk runt ån istället.









Natti Natt!







I´m Sam

1 kommentar:

  1. Sluta vid 16-tiden är inte så dumt. Det ska jag göra oftare. När jag tänker efter så gör jag det oftare...

    SvaraRadera