måndag 15 september 2008

Lost and found

Dagens insikt.
Satt och åt frukost (havregrynsgröt med ligonsylt och mjölk) och läste på mjölkförpackningen i morse. Det var en kort intervju med en norrländsk ambassadör, i det här fallet Brolle. Men det jag kom o tänka på var att i princip kan ni och jag köpa exakt samma mat fast vi bor lånt ifrån varanda, men inte är det kommer till mejeriprodukter. Det skulle ju vara omöjligt att få tag på gul lättmjölk från Norrmejerier nere i Malmö t ex! Allt detta prat om utsläpp vid transporter och så... tänk att hela Sverige äter/dricker närproducerat när det kommer till mejerivdelningen på ICA! O ingen klagar!


I går var jag ute och sprang. Moster frågade i veckan när jag skulle komma och basta hos dom. "Jag tänkte att jag kunde springa ut till er och basta, kanske på söndag" hör jag mig själv säga...! Det är ca 7 km till dom, och visst har jag varit ute o sprungit lite, men ändå... Självklart kom jag iväg lite sent och när jag kommit knappt halvvägs ringer mobilen och de undrar hur det går -öka takten... Sen var det ju oundvikligt att jag skull spriga fel oxå. Första gången kände jag på mig att jag var på väg åt fel håll och vände, senare kände jag det igen när vägen tog slut att "detta kan ju inte va rätt". Såg några stavgångare och insåg att det är ju på den cykelvägen jag ska vara! Anade att det var lågt tills staketet tog slut och klättrade lite... på rätt väg igen. Jag kommer till lekplaten där jag ska hålla lite till vänster, jag tar för mycket till vänster och är lost -igen, Denna gång ringer jag till moster för nu börjar jag bli rätt trött och vill komma fram. Hon förklarar lite och jag låtsas förstå och fortsätter springa. (Observera att jag inte stannar utan springer hela tiden.) Till slut börjar jag känna igen husen och skolan jag ska komma ut vid. Av nån anledning kommer jag ut vid sidan av den istället för rakt bakom, men fråga mig inte varför! En spurt och så är man framme. Suck, detta var en påfrestning mina damer och herrar... Men får man bastu och älgstek så kan det faktiskt va värt det!


Idag är jag kompledig, sköönt.
Kram på er! Lägger in lite kort oxå..



Bebbsan och jag hade lite bullbuffé när ja hälsade på. Mums =)




Sen var vi ute i denna vackra höstkväll och gick på bio o såg Mamma Mia. Mysig film med dålig handling och bra musik!
Sam, kan du förklara vad som har hänt med min blomma?! Vitt "skum" såg det ut som...



Jag ser ju en hel del lågtradare när jag är ute och åker, men alla är inte lika fina som den här! Det var dubbla släp och båda var rena konstverken.


//PlUpP

4 kommentarer:

  1. Blä-äckligt, Bomullslöss eller spinn. Mycket dessutom-gör dig av med växten. Hittar du bara lite på nån blomma kan du testa med såpavatten (du kan badda med en tops)...
    Men det där såg ut att vara rätt mycket..
    Hej svej / Sam

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo jag slängde den! Hoppas den inte har smittat mina andra bara. Men de verkar må bra iaf..

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilket långtradarkonstverk.

    När jag var "liten" hette det långtradare när man kysstes länge. Och då pratar vi länge, detta var före mobiltelefonernas tid.

    Vad nu de har med långtradar(kyssar)e att göra...

    Skönt att veta att jag inte är ensam om att vara totalt lost. Och jag har lokalsinne -17.

    Älgstek skulle kunna göra att sinnet blir -15. Men vilse skulle jag springa. Och få motion. Mer än jag tänkt från början. DET är bra.

    SvaraRadera
  4. HAHAHA, du är skön du slars... Men jag vill ändå säga att mitt lokalsinne faktiskt vanligtvis ligger på plus! Men som du sa -mer motion än man tänkt är aldrig fel!
    //PlUpP

    SvaraRadera