lördag 30 augusti 2008

Spontanmåleri

Måste börja med att säga att anklever inte är gott! Det måste ju va samma som gåslever som jag åt i Budapest... blä säger jag bara!

Tar en paus från mitt måleri. I går försökte jag kontakta min namne i staden som luktar pyton, för att kolla om hon hade lust att hitta på nåt kul en fredag. Men inget svar... Så jag bestämde
mig för att måla om hallen. Ganska lägligt eftersom den nu är tom på saker. Jag har en svart dörr mot toan och tänkte att "här kan det ju va kul med nån klatchig färg"... inte lätt att bestämma kulör dock men till slut fastnade jag för "Burgundi", en mörkcerise nyans. Klockan var halv sex när jag stövlade in på Colorama för att köpa färg, pensel, spackel + spade. De undrade nog om jag inte hade bättre för mig en fredagkväll! O det hade jag ju inte... haha.
Nåväl. Den lilla provburken räckte ju till att måla hela väggen en omgång så jag penslade på... När det va gjort undrade jag om det var rätt val med så mörk färg, men va f-n, bara att måla om om ett tag om man inte trivs! Idag var jag återigen på affären och köpte mer färg och roller mm. Sen har jag tillbringat denna lördag fram till kl 14 med att rolla vitt och rolla cerise... Nu borde jag äta lunch men sitter istället o mumsar på lite snask. Jag har varit en sväng på stan o köpt väggdekorationer oxå, här är man kreativ =) Jag undrar vad byggarna säger när de kommer nästa gång, haha...





Nu när jag sätter in bilden så är det färdigmålat! Bakom den svarta dörren gömmer sig mitt nya badrum, men det får ni inte se förrän det är klart =)

Det blev ju ganska dammigt av renoveringen, men jag förhandlade mig fram till en städning. Så på söndag när jag kommer hem så kommer allt vara klart och städat!




(Det är alltså ingen skugga från boken utan jag som har flyttat den lite...)

Jag är nu i A-M's lgh och försökte hålla ögonen öppna efter mitt span. Han bor inte här, men hans mamma som äger en klädaffär har en lgh 2 våningar över A-M. Han bor visst vid statiol nånstans =) Han är nog ca 28 år o singel och ev rik. Haha... Anna har klippt han och är det nån som har koll så är det hon! Vi får väl se, men det är ju mycket större chans att stöta på honom om man befinner sig i stan så jag får väl lägga det hela på is lite grann...

Igår gjorde jag en investering. Vill jag tro i alla fall. =) Jag har 2 resväskor som det är nu. En liten och en stor. Men saken är den att den lilla är för liten om man ska va iväg en vecka, och den stora är lite stor... Så nu har jag köpt en lagom stor resväska som ska hålla resten av mitt liv typ. Jag har alltså lagt 2500 kr på en Samsonite-resväska. Är jag knäpp? Jag tröstar mig med att de pengarna skulle försvunnit i alla fall på nåt annat...

Nu ska jag äta en avokado och fundera på om jag orkar laga mat eller om det blir sushi till lunch.

KrAm FrÅn PlUpP

Jag bjuder på en bild från ön, snygg morgonpromenakostym! Gott o blandat... =)


2 kommentarer:

  1. Gud vilken snygg sistabild du fick till! Hade glömt det underbara ögonblicket men du återupplivade det igen :) Ser riktigt snyggt ut med färgen, tycker jag. Bra jobbat Plupp! /Princess

    SvaraRadera
  2. Jag kan återuppliva flera härliga ögonblick från ön under hösten... =)

    SvaraRadera