tisdag 5 augusti 2008

Princess här

Kände att det var dags för mig att skriva ett litet inlägg. Jag är mitt i min underbara semester. Vädret kunde väl ha varit bättre men man ska inte klaga. Har haft två veckor av perfekt svensk sommar och i ärlighetens namn är det ganska skönt att vara inne lite och inte ha dåligt samvete för det...

Sitter nu i köket hemma hos mina föräldrar där pappa lagar lite lunch och Bengan tränar konster med Pavarotti. Går alldeles utmärkt! Vi väntar även på min kära 91-åriga mormor som ska komma på besök och stanna ett par dagar. Ska bli himla trevligt att få ta hand om henne och bara umgås. Tycker vi ska tänka på att ta hand om våra äldre, försöka ge tillbaka lite av allt de har gett oss under åren. När vi minst anar det finns de inte kvar längre och då kanske det fortfarande finns frågor och funderingar som vi aldrig hann ställa. Det vill inte jag vara med om och försöker ta vara på alla dessa fina stunder som ges oss.

På lördagar stundar "the big party". Då ska Bengan och jag ha vår årliga kräftskiva som brukar bli en minnesvärd tillställning, minst sagt... Vår kära familjemedlem Plupp kommer t.o.m. ner från norr för att delta. Hon ska även försvara den kända (eller rättare sagt ökända) husvagnsdansen. För er som inte fått uppleva detta kan jag berätta att det är en slags fridans som dansas mot en husvagnsvägg. Det är en ren spontandans som framförs under småtimmarna när dansaren är lagom alkoholpåverkad. Ser verkligen fram emot detta! Vi hoppas så klart på fint väder och mycket allsång i ledning av vår allas Bengan!

Nu ska vi äta lunch och sen blir det en sväng med Pegasus.

Over and out/Princess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar