måndag 11 augusti 2008

Gigantiska muffins

Sitter på Muffinsfabriken! Goda muffins men inte en chans att man skulle orka en hel! Det är ju måndag och jag ska egentligen vara support på ett ställe, men då en var ledig och den andra hade fått nackspärr så fanns det inte mycket för mig att göra där. Nu ska jag luncha med min kusin snart, hur jag nu ska orka det efter jättemuffinsen... Men man var tvungen att köpa en om man skulle få sitta här (skum men pengabringande idé.) Jag passar på att göra lite datagrejs idag och efter jag ätit lunch ska jag faktiskt "hem" och springa! Nu måste jag verkligen komma igång med det där. Det finns inga ursäkter eller undanflykter längre!

I lördags blev min egna familj en medlem mindre. Vi valde att ta bort vår katt, eller egentligen var hon ju min från början. Men eftersom resten av familjen har bott med henne de senaste 7 åren så är det ju där tomrummet finns nu. Hon hade inte ätit på nästan en månad och trots att hon rörde sig som vanligt så syntes det att hon var svagare. Vi vet inte på vilket sätt hon var sjuk eller om det var depression eller nåt liknande, men det kändes mer humant att låta henne somna. Jag och pappa åkte in med henne på lördagmorgonen och det kändes ändå bra mellan alla tårar. Det kändes lite som att det var ju jag som hämtade henne för 11 år sedan och nu fick jag lämna henne ifrån mig/oss. Det känns bra att hon slapp lida och vi behövde inte se henne svälta bort och må dåligt, det kändes som om det var ett värdigt slut för alla. Det roliga är att det sista hon gjorde på morgonen var att fånga in en mus! Snacka om att sluta på topp som Princess sa =) Till saken hör att hon endast har fångat sammanlagt 3 st i sitt liv..

I helgen fick jag ju oxå möjligheten att äta kräftor med en massa folk =) Det regnade, sen va det sol, sen regnade det... tur att vi satt i en mysigt inredd lada! Det blev inget bad i år, och inte heller nån fridansuppvisning, men dock lite bugg mm =) Det var verkligen ett lyckokast att jag kunde komma ner just denna helgen! Det vore trist om det var sista året, men jag förstår att det tar energi.

Oj, nu ska jag iväg o äta sushi =)

Kramar till alla i och utanför familjen

//Plupp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar