fredag 8 augusti 2008

Princess-rapport

Tycker att vi fick se ett stort mått av mod och styrka tidigare i veckan av en viss familjemedlem. Att det inte gick hela vägen får nog mestadels läggas på vissa andra samarbetspartners... Tankar skickas ännu en gång och imorgon går det ej att misslyckas. Kommer bli en bra dag, känner det på mig!

Ja, hur gick det nu med Bengans mat?? Faktiskt alldeles underbart! Ska lägga ut lite bilder senare idag som ni ska få se, så ni verkligen tror mig. Måste säga att jag är lite imponerad av min syster, hon kan ju bara hon vill ;) En viss krulltott hade dock tipsat henne om receptet men det gick ju bra i alla fall.



Igår var jag med min mormor och Bengan på en ny och trevlig utflykt. Vi var och åt kakbuffé! Helt underbart för alla kakälskare. Min syster har efter vår morfar ärvt ett stort kaktycke. Tyvärr blev det lite för mycket av det goda igår när hon efter nästan bara en halv kaka blev lätt illamående och inte fick i sig så mycket mer... Nedrans på så mycket kakor. Kommer bilder på detta också så ni blir riktigt läskade. Hade tänkt ta med vår kära Alfons på detta när hon kommer hem från sin utlandsvistelse. Vi vet ju alla vilket kakmonster hon är...! Någon mer som vill följa med??





Imorgon går också "the big party" av stapeln. Vi är mitt i förberedelserna men känner ändå att vi har ganska bra kontroll. Ikväll kommer Plupp och hennes far med bord och stolar. Kommer bli sååå bra!! Blir rapport från festen senare.

Selma lyser med sin frånvaro men efter vad jag hört är allt bra. Skulle vara trevligt med en fjällrapport snart.

Kram från P

3 kommentarer:

  1. Tycker att beskrivningen av min fenomenala matlagning inte var riktigt korrekt, vilket gör att jag gärna gör en kort egen beskrivning... Den var i klass med nobelmiddagen OCH årets kock, samtidigt. Den var gjord på endast de mest exemplariska råvaror och gjorda av de mest självsäkra och vinnarvetande händer ni kan tänka er. SÅ god var den. Tack för mig.

    //Bengan

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj! Det är ju nästan så man hade velat smaka det där!
    Nä sorry -inser nog nu att du faktiskt har gått om mig när det gäller det där med att använda kökets inredning till nåt ätbart... Jaja vad är en bal på slottet? /plupp

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag ändå att Bengan får lugna ner sig lite. Lite väl kaxigt. Om nåt ska vara så bra, som Bengan påstår att det var, måste det vara bestående. Det var ju bara en middag... Så även om jag tyckte det var bra så ligger du fortfarande i lä Plupp.

    / Princess

    SvaraRadera