måndag 18 augusti 2008

Hemma hos Emma

Låt er inte förvirras av rubriken. Det är bara en revival av det citat vi barn i min familj alltid kläckte ur oss när vi, efter en tid borta från byn, passerade skylten med ortsnamnet igen. Men det är så det känns, jag är äntligen hemma.

Hemma kan iofs diskuteras, sitter hemma hos C, som just nu fångar all min fritid. Efter ett klassiskt IT-möte fick vi så till ett möte IRL och klockorna började ringa. Så här sitter jag nu, på slutet av vår maratondejt, och stör mig på att jetlagen stör min sömn.

Jag glädjer mig åt min lilla familj, det är kul att läsa om positiva Pegasus-besked. Skönt! Hur har det gått med Bengans älskling? Har med mig Falcor här också, det är skönt att äntligen få träffa honom och jag hoppas ha bidragit med lite avlastning till Selma.

Dagen bjuder på hem-hem-tur, för att hämta hem hårbollarna Tjockis och Prick, har saknat dem. C har tre egna hårbollar som tjänar som stand-in just nu.

Slutet på mitt äventyr kom tidigare än väntat och då och då känner jag besvikelsen sippra upp inom mig. Jag funderar på vad jag kunde gjort annorlunda och försöker lära mig av det, men nu känns det faktiskt som om jag bara ska acceptera att jag gjort mitt bästa och att det just nu inte riktigt räckte. Men det var bra nära.

Såg nyss att den stackars kinesiska häcklöparen Liu Xiang inte kunde starta i kvalheatet i OS pga. skada på uppvärmningen. Blev pressen för stor?

Signing out for now. Tack till Selma och Princess för positiva ord om C. Kram A

2 kommentarer:

  1. Tycker allt du får hitta på ett lite roligare namn till C än bara C...:) Tror allt C förtjänar bättre.

    Med Bengans pärla Bosse är det fortfarande oförändrat. Ska få nya skor nu i veckan och efter det blir det återbesök igen... Vi håller tummarna tills de blir blå för att det ska hålla nu.

    Eftersom du är hemma nu och vi har längtat efter vår Alfons hoppas jag på en liten familjesammankomst snart. Om det är okej att sno dig från C en kväll? ;)

    Puss från Princess

    SvaraRadera
  2. Alltså nu känner jag mig väldigt långt borta, för jag har ingen aning om nån C alls... o ändå är jag 98 mil närmare än jag brukar! Nu tycker jag att ni är lite dåliga på att uppdatera mig här... Sam, visste du nåt? För om du inte heller vet är det okej.. Jaja, kram på er alla =)

    SvaraRadera