torsdag 14 augusti 2008

Min hjälte

Detta blogginlägg vill jag tillägna Pegasus, Princess hjälte! Vad skulle jag göra utan honom?? I måndags var jag lika stolt över honom som en mor är över sitt barn. Vi var på återbesök hos tant doktorn för att kontrollera att Pegasus otäcka fång hade gått tillbaka som det skulle. Min hjälte tog allt med ett otroligt lugn. Först fick han springa i en gång inne på sjukhuset, samtidigt som en annan häst var i samma gång och en annan sprang i den som gick parallellt med Pegasus. Han tyckte allt det var lite läskigt så han växte helt plötsligt fem centimeter! Sen fick vi gå ut och springa lite till så doktorn verkligen kunde se att det såg bra ut i steget. Som tur var gjorde det det, förutom att han tappat typ alla sina muskler. Så nu bli det rehabträning för hela slanten med mycket promenader. Efter allt springande fick Pegasus gå in i ett litet rum för att få sina framhovar röntgade för säkerhets skull. Lugn som en filbunke när röntgenmaskinen åkte runt och lät en massa. För er som aldrig varit med och röntgat en häst kan jag berätta att de flesta hästar som ska röntgas måste först få ganska mycket lugnande för att klara av att stå där inne helt stilla. Men inte Pegasus! Han förstod nog att det var för hans eget bästa. Stolt, stolt, stolt!!

Nu befinner jag mig en bit upp i landet, dock ej i Plupps trakter. Är i staden som det sägs att solen alltid lyser i, men jag ser ingen sol... Trevligt är det i alla fall! Hälsar på Lagledaren och dennes äkta hälft. Tanken var att vi skulle spela en runda golf idag men som jag tidigare nämnt glömde solen att jag skulle vara här just idag... Men det gör inget, blir mer OS istället.

En stor prövning blir det imorgon för alls vår Alfons. Skickar positiv och stark energi till dig!!

En rapport från det stora partyt i lördags lämnar jag till Plupp eller Sam att göra. Känner att jag inte är tillräckligt neutral för att göra den rättvisa, inte än i alla fall.

Många kramar till mina älskade familjemedlemmar!
Ni är allt värda er vikt i guld, MINST!

/Princess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar