måndag 18 augusti 2008

Storstadsrapport

Läste just Alfons inlägg och kände att jag hade lite mer att säga än kommentaren. Kan ju inte påstå att jag har nåt bättre för mig heller. (Sitter på Scandic o tittar på fröken Aniston i en dålig film.)

Välkommen hem Alfons! Jag förstår helt att det känns skönt. Jag längtar lite efter min lägenhet nu, men jag kommer inte hem förrän på söndag. O då kan jag ändå inte bo där eftersom de har bilat upp golvet i mitt badrum! Så så mycket "skönt att va hemma" blir det inte... Men men, den som väntar på nåt gott! (Man måste ju försöka va positiv i a f.) Hur som helst så måste du haft en upplevelse som du kan leva på ett tag framöver och vara stolt över.

Jag fick ett erbjudande om att åka iväg långt i vinter, till Vietnamn. Kanske jag redan sagt föresten. Men eftersom jag vill ha ett nytt badrum och inte är världens bästa på att spara pengar så fick jag tacka nej denna gång... I stället ska jag satsa hösten på lägenheten så den får nya tapeter oxå =) När garderober mm flyttades kom stora fula tapetbubblor fram och jag tror nästan jag skulle vara bättre på att tapetsera än den som har gjort det där... Oj, nu blev jag helt inne i den där dåliga filmen, haha typiskt mig!

(Reklam) Jag har varit på T&G i en vecka nu och det går jättebra. De fattar galoppen och tycker om våra produkter. Förstår inte varför jag va så nervig innan, de är verkligen vanliga människor även om företaget är speciellt. Nu har jag lärt känna dem lite mer privat oxå och det är en tjej som kommer från Mantorp! Hon gick i samma klass som en fd kollega till mig =) Världen är allt bra liten.
I går fixade jag en av tjejerna på kontoret och de brukar tydligen gå på afterwork på fredagarna, så nu på fredag ska jag oxå hänga på om det blir nåt. Kul att lära känna dem lite mer! Vi pratade om killar och mat oxå, och jag har nu insett att jag ska begränsa mitt flirtande till kockar! Flera av teknikerna har en kock till sambo och tänk vad skönt det skulle va?! Skulle passa mig perfekt... O så hade den här kontorstjejen en kompis som va kock -vilket sammanträffande, haha... som är från Vadstena... vojne vojne =)

Japp, nu börjar den dåliga filmen igen, hej så länge!

//Plupp


PS: Läste just att det springer omkring en björn i min hemstad! Nästan där jag bodde förut. Tycker faktiskt att dom ska skjuta alla björnar som kommer sådär nära. De ska hålla till i skogen och om de börjar klampa in i städerna så måste det väl finnas för många? Eller? Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att det gått så bra för dig i storstaden! Visste att du skulle klara det med glans. Skönt att få ordning på badrummet även om det kostar lite. Sen får du ju besök av familjen i oktober, vet ju inte riktigt än hur stor del av den bara. Och det är ju minst lika bra som att åka till Vietnamn ;)

    Kram kram på dig Plupp!

    /Princess

    SvaraRadera
  2. Ska det skjutas björn så ska det vara med bedövningspil tycker jag. Så de kan släppa tillbaka honom/henne i skogen sen. Over and out. / Alfons

    SvaraRadera