torsdag 25 december 2008

God fortsättning...

Sådär då, då var årets julafton över. Alla klappar är utdelade, några har blivit väldigt glada medan andra kanske inte är fullt så nöjda. Jag tillhör dem som är väldigt nöjd ännu så länge. Inte bara över mina julklappar utan för att julen snart är över. Jag är väl medveten om att den känslan inte delas av alla oss. (Ett tv-spel gör ju att man längtar hem lite.)

Mest nöjd är jag nog för att jag då och då är med om saker som gör att jag inser vad och framför allt vilka som är viktiga för mig. Känns bra så här inför det nya året. Som alltid inför nya saker försöker man lägga upp en plan, en mental bild över hur man vill att saker ska bli och vara, så även inför nya år.

Planen inför nästa år skiljer sig inte radikalt från tidigare år. I stora drag är den ganska identisk från tidigare år. Men visst finns det några konkreta mål.

- Jag bör lära mig gå i högklackat (med skapligt smal klack)
Fick en kommentar från en människa som sett mitt rörelsemönster under en ytterst begränsad tid, "Du är fotbollsspelare va?"
Vad svarar man på det? "Jo, vad roligt att du ser det, vi är ju så kända för att röra oss graciöst och kvinnligt". Med tanke på det borde målet förmodligen utökas till att "Jag bör röra mig mindre som en fotbollsspelare och mer som en dam" men det måste vara realistiskt också. Med hjälp av Plupp har jag ett par skor, bara att sätta igång och gå. Mysbyxor + pumps = sant för Selma.

- Jag ska minsann ta mig till Dalhalla och se en konsert.
Dalhalla har blivit lite av en fluga. Hur kan jag som ändå kommer från Dalarna ännu inte varit där?! Redan hittat en konsert, nu måste jag bara hitta sällskap. Någon som är sugen på en hyllning till Queen?

- Jag bör inviga min sovsäck.
Att vara friluftsmänniska är mycket dyrare än man vill tro. Principen att det ska vara saker ska vara så små och väga så lite som möjligt kostar. Den planerade tältnatten i höstas regnade in, en ny bör planeras in.

- Ta hand om dörrarna till mina garderober
Om det innebär att måla dem, tapetsera dem eller byta ut dem låter jag vara oskrivet. Något bör dock göras, hellre förr än senare.

Den som vill utmana mig att sluta snusa, börja träna regelbundet eller dylikt önskar jag lycka till. Men nu undrar jag vilka (om några) nyårslöften ni andra planerar? Löften är kanske lite starkt, vad är era planer inför 2009?

Till sist Selma 11 - Plupp 10

- Selma

P.S Dagens låt är "P-p-p-poker face, p-p-poker face(Mum mum mum mah)P-p-p-poker face, p-p-poker face(Mum mum mum mah)"

2 kommentarer:

  1. Vadå dagens låt?! Veckans skulle då jag säga... /PlUpP

    SvaraRadera
  2. Då undrar jag, sent omsider, skillnaden mellan ska och bör?? Nog SKA vi väl ut i våra coola bambuskjortor i år igen och äta allt gott som den fryspackade matvärlden erbjuder? Och prova diverse utrustning - som t ex ultralätta sovsäckar.

    Bra konkreta mål. Jag ska också hitta några...

    SvaraRadera