söndag 7 december 2008

"Vi får se"

Ja nu måste jag utvärdera mina känlsor lite granna... men jag ska ta det från början. Mitt span som jag nämnde för rätt länge sen, hisskillen, han och jag blev ju "utsatta" för en blindate i lördags. Eller inte riktigt, men min kompis fixade så att han och hans kompis kom till den baren vi satt på. Detta är ju då en kille som jag har haft span på rätt länge. Jag hade ställt in mig på att han inte skulle dyka upp. Jag hade även garderat mig med tanken att om han inte gör det så är han inte tillräckligt nyfiken och säkert en rätt tråkig kille. Men -han dök upp!
Lite krystat till en början och artigt prat.. sen gick vi vidare och kvällen rullade på. Vi hade en grymt kul kväll ute och jag hade perfekt mycket promille =) Sen föreslog han efterfest och det kändes ju som ett gott tecken... När jag gick hem därifrån så sa han att jag gärna fick höra av mig idag så kunde vi ses.
Så på kvällen idag så traskade jag de 200 metrarna bort till hans hus (han bor på andra sidan statoil!) och vi såg bl a Wall e som va en sån himla mysig film =) Nu är det ju så att som den tjej man är så måste jag ju analysera sönder allt som har med kärlek att göra.. eller potentiell kärlek ska jag väl säga. Han känns lite seg (kan dock ha med "bakisheten" att göra) han känns inte så spännande (svårt att definiera) är han intresserad... ??? Dessa frågor som vars svar alltid innehåller både positiva och negativa sidor i dess oändlighet. Jag satte väl han inte på nån slags pedistal innan hoppas jag?! Man ju också försöka vara lite självkritisk i sådan här lägen... Vad skulle jag tycka om mig själv om jag var han. Och som Princess med sina kloka ord sa så kanske han bara är lite försiktig... Men på det stora hela så är han söt, trevlig, har humor, vettiga värderingar, djurvän, schysst klädstil och bra smak för inredning... ni hör ju!
Till saken hör ju nu då att jag kommer vara borta i 4 veckor. Dålig tajming kan man säga. Skulle gärna vilja att nån ger mig ett exempel på att detta inte alls behöver va nåt negativt...

Mitt mantra "vi får se" känns passande här (trots att jag gärna vill ha kontrollen).


Nykramade PluPp


PS: 10-9 till mig Selma

3 kommentarer:

  1. Tänk inte så mycket. Det brukar då inte bli bra...oj...det där lät inte bra...men alltså. Om man i en relation, speciellt i början, funderar för mycket så upptas hjärnan av dessa funderingar.

    Våga! Vinn! Släpp det som håller dig kvar i någon negativ tanke, ge dig hän. Ett alltför bortglömt uttryck.

    Att åka bort i fyra veckor är inte dåligt. Inte alls. Det är bara att ta tag i saken, så att säga, när du kommer tillbaka.

    (Texten jag ska skriva in för att få publicera detta är, och jag lovar, det ÄR DET, "unman". En man. På Franska, om man vill, franska och engelska i alla fall, och franska och svenska. :-)

    SvaraRadera