tisdag 16 december 2008

Mysig helg i Malmö och Köpenhamn

Hade en mysig helg, kändes välbehövlig efter mycket jobb. Vi stannade i Malmö fre-lör. Passade på att besöka Bo:s vänner. Hade en jättetrevlig kväll med god mat o vin, (drack även en speciell whisky som det endast tillverkat 585 flaskor utav. Kul att lära känna dem lite mer. På morgonen träffade vi deras charmiga dotter som är hur söt som helst. Hon blev nog lite kär i Bo, det brukar barn bli och jag kan ju bara säga att jag förstår dem.

Efter en luciafrukost tog vi tåget till Köpenhamn. Väl där letade vi först upp en karta och med hjälp av den hotellet. Det var ett bra hotell, något små rum men de hade satsat mycket på design så det var fint. Läget var även det bra, låg mellan Tivoli o Ströget.
Efter att ha lämnat bagaget var jag lagom purken som jag blir när jag är hungrig, som tur är så går det ju lätt att åtgärda. Efter vi ätit lunch så strövade vi omkring o kollade butiker, folk, julskylltningar m.m.
Hotellet erbjöd en kvällsbuffe som vi hade tänkt ta till lite förrätt. Det fanns så mycket gott att vi visst åt oss mätta på den.
Efter det klädde vi på oss ordentligt (svinkallt i Köpenhamn så här års) och gick till Tivoli. Var julmarknad där nu så många små röda bodar som erbjöd glögg o annat. Det var väldigt fint på Tivoli med alla ljus och det mysiga gamla atmosfären.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar