söndag 21 december 2008

Snart smäller det.

Då menar jag inte raketer och den typen av fyrverkeri, utan lilla julafton. Inte mer rätt än att det är lilla julafton eftersom vi är den lilla familjen. Även om vissa av oss är större anhängare av jul än andra kan jag ändå tycka att det vore väldigt konstigt om julafton var större än familjen. Därför lilla julafton firas av den lilla familjen.

Jag misstänker att det inte bara är jag som har fått i uppgift att bidra till julbordet. På min lott föll köttbullar och rödbetssallad till mig. Inga stora saker, inga svåra saker så jag borde nog kunna ro hem detta. Tack och lov finns det att köpa färdigt i princip varje matbutik.

Efter julbordet borde det smälla, fortfarande inga raketer, utan mer ett gäng förväntansfulla förvuxna barn som kommer att kasta sig över paketen. Jag föreställer mig att det kommer bli en hel del rivande och slitande samtidigt som vissa säkert kommer att bli väldigt glada, medan andra kommer att bli ännu gladare. (Speciellt när de upptäcker att Princess låtit bli att köpa bruna grytunderlägg för andra året i rad, för det hoppas jag att hon inte har.) Ska bli spännande att se vad vi alla har hittat för pinaler.

Dags att förbereda och inför kvällen.

I dessa juletider känns det inte mer än rätt att citera lite Sound of Music så jag avslutar med "So long, Farewell, auf Wiedersehen Good Bye..."

- Selma

1 kommentar:

  1. Haha, jodå här sitter ett förvuxet barn förväntansfullt... Du som hade så storslagna planer på hemlagade köttbullar, jag har i af smakat på julegröten och den är god =) Vi får väl se vem som får mandeln i år... Nu ska jag ta mina paket och gröt och clementiner och mitt goda julhumör och bege mig mot stan och er snart. Vi ses, eller uaf wiedersein (eller hur det nu stavas!)

    SvaraRadera