söndag 7 december 2008

Nytt hem

Hej alla!

Syftet med bloggen var väl att informera alla om saker som händer i ens liv?
Av den anledning vill jag passa på att informera om min ytterst produktiva söndag.

Idag har jag fått/införskaffat
- Ny soffa (som förhoppningsvis ska hålla i mer än 6 månader för jädrans vad tung den var)
- En lampa i hallen (för att alla har väl en lampa i hallen?)
- Nya blomkrukor (så blommorna från Sam ska trivas lite bättre)
- Gångjärn så mitt badrumsskåp numera har dörrar (så jag kan bevara mina badrumshemligheter även för mina besökare)
- Ny badrumsmatta (utan färgfläckar från målningen när jag flyttade in)
- Hämtat nya (textil)mattor till min bil

Kvar på shoppinglistan är numera bara en byrå (kanske införskaffas den på fredag om Plupp känner sig sugen på att skruva och organisera). I framtiden kanske också tavlor blir aktuellt, men vi får inte stressa i onödan. Tog mig 6 månader att fixa lampan till hallen och få upp dörrarna till badrumsskåpet så kanske om ett år att det finns tavlor på mina väggar.

Dags att laga lite mat, ni förstår, jag har börjat med matlåda.
Från mig alla, till er alla, en riktigt god söndag kväll.
Peace.

- S

3 kommentarer:

  1. Wow! Lampa i hallen! Vilket lyft. Har dock inte tänkt på om det är dörrar eller inte på skåp i badrum.

    Produktiva söndagen, det var det. Vilket flyt.

    SvaraRadera
  2. Men vänta nu ett tag...det var väl inget fel på soffan? Den var ju urskön ju.

    SvaraRadera
  3. Underbart med lite upplyftning av hemmet..Känns alltid bra efteråt.
    Matlådor-läste jag rätt, det var som attan.
    Du mår bra, det märks när man träffar dig!
    /Sam

    SvaraRadera