måndag 8 december 2008

Mitt andra hem: V-vik

Måndag kväll. Sitter i V-vik, som blivit mitt andra hem de senaste veckorna. Resten av min ”familj” (då inte menat er, lilla familjen) är på juluppvisning i skolan, minstingen som ska uppträda. Jag fick självklart förfrågan om jag ville följa med men jag tog chansen att få en lugn stund för mig själv. Min förståelseram för föräldrar blir bara bredare och djupare för varje dag som går här i V-vik. En eloge till Er! Men med det sagt vill jag inte förringa alla andra människors arbete och insatser i sin vardag. Min poäng med detta är att en del föräldrar tycker att ”jobbet” (som vissa ser det) som förälder är det absolut svåraste som finns! Vi icke-barn-innehavare har INGET i vår vardag som ens går att mäta sig med att få två barn till skolan på morgonen eller middag, läxläsning och läggning på kvällen. Avslutningsvis vill jag bara uppmana er föräldrar att njuta av era barn, även i de värsta stunderna. Har förstått att tiden går fort…

Förutom mina funderingar på familjeliv kretsar det mesta i mitt liv nu kring en viss C-uppsats… Shit, vad mycket svårare det är än vad jag trodde från början! Selma har varit och är fortfarande ett väldigt bra stöd, tack för det S! Beröm till dig i massor eftersom du lyckats knopa ihop både en C- och D-uppsats. Men förhoppningsvis är denna (ändå) spännande resa snart slut och en god jul och ett gott nytt år väntar mig. Ska för övrigt fira in det nya året i Herrby ;)

Gällande julen tror jag alla vet, förutom kanske Alfons, att ”lilla julafton” kommer firas hos Sam den 19:e på kvällen. På agendan står julmys med bl.a. gröt men även julklappsspel som tidigare år. Hoppas detta passar alla glada!

God decembermånad på Er alla!

Princess

5 kommentarer:

  1. Ni icke-barnshavare räknas i alla fall. Så det så. Så enkelt är det.

    Västervik är nära där jag är nu. S är ett stöd. Det vet vi. Du knåpar ihop C-uppsatsen med tror jag. Vad det lider.

    SvaraRadera
  2. 19e funkar fint för mig, kommer gärna (om jag får?) Kommer Plupp?

    SvaraRadera
  3. Klart jag kommer! Med gröt i handen =) //PlUpP

    SvaraRadera
  4. Självklart får du komma, Alfons! Vad är det för dum fråga? Sista jag kollade iaf ingick du fortfarnade i den lilla familjen :)

    /Princess

    SvaraRadera