tisdag 6 januari 2009

88 för en kväll

Här sitter man nu i sin egen lägenhet, long time -no see... Dags att plocka bort tomtarna (kanske i a f dammråttorna tyckte om julstämningen.)


I går var jag på 21 års-fest och "tonårsdisco"! Jag fick komplimangen (?) att jag såg ut som 22. Fast jag trivs bra som 26, kanske inte SÅ bra som Sam, som ville fylla det i år igen =) Jag satt där o drack min öl o log lite. Det var en helt annan miljö än de senaste veckorna. Miljöombyte är ju alltid positivt, men jag har verkligen haft det bra över jul o nyår o kunnat umgåtts så mycket med er där hemma. I mitt södra hem. Det var ju som vi sa -en känsla av att jag bodde hemma igen.. =) Men Selma o jag snackade om det där under vårt utdragna nattsamtal; nu känns det inte direkt som om jag har nån längtan och behov av att flytta hem till Linkan igen. Inget jobb eller nåt annat som drar, och jag har ju verkligen inte tappat mina vänner heller. Som jag kanske sagt innan så har man ju alltid kvar de närmsta vännerna oavsett var man bor. Kanske jag kommer hem för gott när det vankas familj eller nåt... vem vet. Tillbax till min gårdag, jag satt där på festen, lyssnade på härlig musik, all sorts blandning mellan Jhonny Cash, Inflames, Frank Zappa... mm. Mkt trevligt var det hemma hos Mary o hennes lammkött =) Sen var vi på tonårsdisco som Ck sa. Där var det mycket folk, mycket hångel och jag kände rätt snart att det var dags att dra sig hemåt.. Träffade på Ck redan i går, men ev så blir det nåt dejtliknande i kv. Vi få se, jag måste gräva fram min bil och åka o handla nu.




För er som är nyfikna på hur den där väggmålningen blev så kommer Selma lägga in ett foto på den snart, men så här såg det ut är jag var halvägs och använde projektorn.


Ett mkt roligt projekt =) Tack!


See you soon/PlUpP



Bjuder på en fin bild från i lördags när vi va på det nya stället vid ån o bowlade. Snyggt det är med leggings o bowlingdojor! Hur tänkte jag när jag insisterade på att Selma skulle inviga sin nya ( i dubbel bemärkelse) outfit just den kvällen...? Men å andra sidan så sa hon att det kändes rätt okej med tröjklänning och "långkalsonger".. Var det bara för att vara snäll eller va det sant Selma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar