tisdag 27 januari 2009

Vem är jag?

Inte så drastiskt som rubriken kanske antyder, men efter att ha gjort ett personlighetstest blev jag lite fundersam på om jag är på rätt spår i livet. (Hittade länken hos en vän som för övrigt blivit väldigt flitig med sitt bloggande sedan den nya datorn) Samtidigt känns det ju rätt dumt att fundera på att byta karriär när man skapligt ofta läser att det är ont om just sådana som jag. Då menar jag inte bara såna med en "enastående social kompetens" utan mer IT-folk. Lite stolt är jag allt över resultatet, men jag tycker gott att vi kan klottra in att IT-nördar kan vara kreativa och sociala också. Kanske sticker det i ögonen för vissas bild av stereotypen, men å andra sidan, vem f-n bryr sig om stereotyper? Jag är jag, så är det. Stereotyp eller inte.

För övrigt min första natt i nya lägenheten. (För er utomstående, nej jag har inte flyttat. Jag har bara tröttnat på att dagspendla så jag övergår numera till något som liknar veckopendlande.)

Dags att sova iaf. Sweat Dreams (som en konsekvens av John Blund och inte vinet, det är ju trots allt måndag.)

/S

P.S. Selma 17 - 16 Plupp

Din personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte faktiskt att det va en del som stämde in på dig! Jag vill oxå...vad är länken? Föresten kommer jag nog snart ikapp eftersom jag är bosatt på hotell i storstan ett bra tag framöver.. Mitt företag skulle verkligen tjäna på att ha lgh åt oss!

    SvaraRadera
  2. Åh vad trög jag är, klart man klickar på ordet för att komma till länken!

    SvaraRadera