torsdag 1 januari 2009

Review 2008 by Selma

Så var det 2009. Dags att sammanfatta 2008, lägga det till handlingarna liksom.

2008 var året då jag flyttade tillbaka till stora staden, från det där stället en bit utanför staden efter ett faktiskt lyckosamt uppbrott. Tillbaka till staden och det viktigaste, tillbaka till mig själv. 2008 är året då jag hittade mig själv och verkligen började trivas med mig själv.

2008 är också året då jag började träna, inte bara balance board och Wii Fit utan det till och med lite fotboll. Under året som gick fick jag dessutom mitt första riktiga uppdrag (inte för att de tidigare varit oriktiga, men känner mig mer som en konsult nu) och känner mig numera som en riktigt systemutvecklare.

Innan vi går vidare till de riktiga väsentligheterna ska man väl också nämna att jag sänkte mitt golfhcp från 34 till 27,5 och att jag köpte en ny bil. Istället för en liten lila låda kör jag nu en stor likbilslikande kombi med stor plats för Falcor.

De stora milstolparna under 2008 då, vilka är de? Jag har tagit stora kliv på min väg att bli mer av en girlie-girl. Under 2008 har jag
- Börjat plocka ögonbrynen regelbundet, dvs betalar någon annan för att göra det åt mig så att det blir riktigt snyggt och riktigt gjort.
- Insett att det är klart man får en dålig hårdag om man låter bli att dra en kam igenom det på morgonen.
- Det finns nackdelar med casual friday. Visst det är skönt att gå i halvsunkiga kläder, men följden av det blir också att man känner sig halvsunkig. Vem tusan vill göra det? (Läs med halvsunkiga kläder men jag typ jeans och tröja, inte mysbyxor)
- Uppgraderat min garderob till att innehålla saker som klänningar och pumps.
- Blivit beroende av smink. Hur kunde jag leva så länge utan? Aldrig mer.

Sist men inte minst fick jag också avlägga ett nyårslöfte, ett riktigt sådant. Jag ska lära mig locka mitt hår. Dock fick också Plupp avlägga ett nyårslöfte, hon är nämligen den som ska lära mig.

Nog med tillbakablickar. 2009 kommer att bli en riktigt bra år trots finanskris. Så länge det inte är torka på kärleksfronten kommer jag förbli lycklig.

Självklart har vi en låt med även idag
"Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend"

Jag lämnar nu över stafettpinnen och hoppas att någon plockar upp den och sammanfattar sitt 2008. Vad har varit viktigt för er? Vad kommer ni att minnas?

Over and out.
- Selma

1 kommentar:

  1. WOW! "leva utan smink -aldrig mer" trodde jag ALDRIG skulle komma ut från den munnen! Fast: har du uttalat orden..? Du har sett fördelarna med att vara kvinna, hur kul det är att va snygg och då oxå riktigt kunna njuta av de där sunkiga dagarna (o då menar jag mjukisbyxor) //Plupp

    SvaraRadera