lördag 3 januari 2009

Year End

Okej, att försöka sammanfatta mitt år utan att ha min kalender till hands kommer inte att bli det lättaste, då jag verkligen har levt efter den under 2008.

Jag började med ett nytt jobb precis vid förra årsskiftet och det är verkligen det som har präglat det här året. Både på gott o ont. Jag har fått leva genom mitt jobb lite för mycket kan jag tycka, fast så är det väl när man vill visa framfötterna... Å andra sidan har jag skaffat mig mycket kunskap och erfarenheter. Jag vet numera hur man använder en projektor när man håller seminarer och hur det är att sitta på konferenser och hålla stora visningar. Förutom det har jag lärt mig att det tar 1,5 tim till Skellefteå, 3 tim till Umeå och ca 7 tim när man ska till Sundsvall från Luleå. Det tar lika lång tid att åka bil som tåg till Kiruna, som för övrigt är en rätt häftig stad vilken jag har besökt 5 gånger 2008. Sollefteå är en stad som jag inte är så förtjust i men det känns som jag alltid är i... firade min 26-årsdag där.

Jag har under 2008 tagit vuxenpoäng genom att köpa mitt första egna boende! Känns bra att faktiskt äga sitt hem, trots att jag på en gång fick uppleva hur det går till när man får en vattenskada med allt vad det innebär; försäkringar, byggare, kakel och blandare osv. Detta betydde oxå att jag fick slopa en resa till Vietnamn nu över nyåret... men jag blir glad varje gång jag går på toa =)

På midsommar fick jag ett sms av Sam: "Glad midsommar till dig och grattis på ettårsdagen!" Ojdå, och nu har det gått ett halvår till. Fast det känns trots allt bra att bo 100 mil bort från mina bästa vänner, eftersom jag dels har haft möjlighet att komma o hälsa på rätt ofta, plus att sina bästa vänner finns ju alltid nära oavsett var man bor.
Jag konstaterade dock att jag saknar våren när jag bor i Luleå. Det som är vår för mig är att kunna gå utan jacka, kanske barfota och sitta ute o äta första glassen i april. I april ligger fortfarande snön där uppe, och inte ens förrän i slutet av maj kommer grönskan.

Sommaren 2008 var då jag gjorde ett försök att lära mig finska. Det var kul, och jag lärde mig en hel del. Tyvärr är nästan allt borta nu.

Under hösten bodde jag så mycket borta att det nästan var mer än hemma. Det resulterade i "Top floor" på Scandic. Tur att jag har jobbat med en underbar liten krulltott som gör livet lättare. Det har verkligen varit en av hårets höjdpunkter: att få lära känna henne och jobba tillsammans!

Tyckte nu att jag avslutade året rätt bra med att dejta ett span och det ger ju även förväntningar på 2009 ;)

År 2009 tänker jag även starta med att 1. köpa duschvägg 2.lära mig tapetsera/göra om sovrummet 3. kolla upp om jag ska byta bil snart 3. lära mig köra skoter..?


Många kramar!
PlUpP


PS: I'm so sorry! 2009 ska jag ju även se till att Selma lär sig göra lockar med plattång! (O går det inte, så får hon en locktång i födelsedagspresent)

1 kommentar: