måndag 12 januari 2009

Hur många stenar?

Jag undrar hur många små små stenar som ligger på Luleås gator... Det måste va miljarders miljarder! Inte för att det inte behövs - för det gör det verkligen! Det är så halt ute nu som det kan bli. Fast igår fick jag nya dubbdäck till bilen, så nu kör jag säkert igen =) I morrn kan det bli så kallt som -20/25 grader, väldigt konstig värld vi lever i när det kan skilja på 30 grader på några få dagar. O måste jag välja så väljer jag -20 för då blir det inte så satans halt!

Jag kom till insikt häromdagen. Inte nån allvarlig eller konstig, utan bara att jag inte har en enda singelkompis längre! Tänk själva: ni -upptagna, Silvia, vår vän habiliteraren, och alla här uppe som jag känner är också osinglar. De få undantagen är bulan (fast han är ju kille) och krullo på jobbet. Inget jag har problem med -förrän tills i söndags. Var på bio o såg Changeling (bra seriös film btw) med CK och hans kompis. Det va ju kul att gå på bio sa jag sen, o det kunde vi ju göra om sa CK: "men då får du ta med nån åt Josef också.." Jaha! O hur ska det gå till... samma sak när ha föreslog att vi skulle ha en gemensam fest och han har två singelkompisar som är ute på marknaden. Få bjuda in nån kompis kompis...

I förrgår när jag satt på spinningen så var det nästan som om det va Selma som satt där framme =) haha... Först hör vi Pokerface, sen kommer Human och sen Katy Perry.. Så nästa gång det är partaj (lördag?) så kommer jag tänka spinning! Nädå, jag tror det kommer fortsätta att vara tvärtom, att jag tänker party när jag cyklar =)

Popcorn eller bullar? Ja det är frågan... Sam var ju huslig i måndags o bakade bullar och hon tyckte jag kunde flyga ner på en bullfika lite snabbt. Nu var det ju så att jag även blev bjuden på popcorn + tv samma kväll. Jag valde det - o jag lovar, det hade BARA med avståndet att göra ;) När jag kom dit så berättade jag att Sam bakat bullar och frågade vad han skulle valt. Mycket svårt beslut visade sig. Men det fina i kråksången är att han sa att bullar är gott, men baka... det finns goda från frysdisken! Precis vad jag sa till Sam. Okej, det kanske inte lät så roligt nu, men då kändes det riktigt träffsäkert!


Har kommit på att jag aldrig har nån speciell idé bakom mina inlägg, jag bara skriver om vad som hänt... ni får väl själva besluta om det är intressant. Det är ju som när jag pratar och ska förklara -man får sålla lite =)


//Babbelmajan alias Plupp

3 kommentarer:

  1. Vi älskar ditt babbel! Då känns det som att prata med dig. Verkar gå bra för dig och CK :) Kanske får träffa honom när Selma och jag kommer i mars ;) Ska bli så kul!!

    Kram Princess

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja det är frågan bullar el popcorn. Men nu är det ju så att det ligger några påsar i min frys så ibland kan man få det bästa av två världar (vet iof. inte hur länge de kommer ligga kvar där). Kan försöka gömma en påse för
    Bo:-)..Hur gömmer man nått i en frys? Kan skriva att det är levergryta el nått, undra om han går på det?

    SvaraRadera
  3. Haha, härligt! Undra hur den kombinationen smakar? Men du levergryta... du får nog komma på nåt som inte är så genomskinligt om du vill ha dina bullar kvar! Bra fråga dock -hur man gömmer nåt i en frys...tåls att tänka på =)
    /plupps

    SvaraRadera