måndag 2 februari 2009

Operation Desertstorm

Desertstorm i det här fallet har inget alls med Gulf-kriget att göra utan med färgen i mitt badrum. Som ni kanske vet har mitt badrum en aningen gul ton, numera med några vita fläckar. Låt mig börja från början.

Ända sedan jag var ett litet barn har jag gillat att duscha, inte nödvändigtvis för att bli ren och lukta gott utan för vattenfallsgrejen. Massor med vatten som sköljer över en kan vara väldigt fridfullt. Alltså, jag gillar att duscha länge, måste också påpeka att det är en ytterst trevlig bieffekt att man blir ren och även om man kanske inte luktar gott efteråt av sig självt så slutar man förhoppningsvis att lukta illa åtminstone. En dag för inte för länge sedan tog jag en sådär lagom lång dusch i mitt egna badrum med den usla ventilationen. När jag duschat färdig hittar jag stora gula fläckar på golvet. Idag så trillade polletten ner, det gula kommer från mina taklister. Letar snabbt i städskåpet efter starka lösningsmedel. Hittar lacknafta och lite kemiskt ren bensin att testa med, döm av min förvåning när jag inser att mitt badrum varit vitt en gång i tiden. Numera är det gult med två vita fläckar samt några vita linjer från att det runnit.

Så nu är frågan om jag vill göra ett försök att faktiskt få ett vitt badrum på nytt. Har en tanke om måla om taklisterna med något mer vattentåligt och sedan lite lösningsmedel på väggarna så borde det bli skapligt vitt. Men samtidigt känns det jättekonstigt, har alltid trott jag har ett gult badrum. Passar verkligen i vitt tror ni? Egentligen torde svaret vara givet, för ett vitt badrum är ju numera synonymt med ett rent badrum. Så det egentliga problemet är nog egentligen, hur fasen ska jag kunna ventilera bort allt lösningsmedel i ett ytterst litet badrum med helt avsaknad av ventilation? Och jag som trodde jag skulle få mer fritid...

- Selma

1 kommentar:

  1. Oj... lite läbbigt det där med att väggarna borde va vita! Däremot tror jag inte det är nån jättegod idé att försöka med lösningsmedel -kan sluta illa! Jag SKA blogga nån dag, ev i kväll om jag orkar. Fast nu ska jag kommenetra Sams inlägg, so long! /PlUpP

    SvaraRadera