onsdag 4 februari 2009

Dittan och dattan

Jag har lite skrivkramp. Det känns å ena sidan som om det finns massor att skriva om, å andra sidan -vad?

Sitter i min säng på Sign och tittar ut över Sthlm (och tv'n och datorn). I går morse när jag vaknade och öppnade ögonen var det en underbart fin morgon och med de stora fönstren som ramade in kändes det som en bra start på dagen. Nu i morse när jag o krullo satt i bilen på väg till kontoret var det annorlunda. Hon: " Så himla grått det känns ute idag!" Jag tittade lite åt alla håll: "eller så är det bara din vindruta som är väldigt dammig" Med lite spolarvätska blev, om än inte dagen solig, så lite klarare i af =)

Jag har befunnit mig i sthlm sen förra måndagen nu. Det har varit blandade jobb. Först lite internutbildning, sen ett pressmöte. DEt var jättekul, ny grej, med massa journalister och så. Man fick passa sig för vad man sa eftersom de kan ju citera en rakt av...
Från pressmötet

Sen var det kick-off i helgen med lite jobb o mycket roligt =) Party party o så hamnade vi på bygglovsmattes uteställe faktiskt. Där det bara spelades 70, 80, 90-talsmusik, riktig tjejmusik med andra ord! Vi dansade oss svettiga och sen var det nån som fick för sig att vi skulle se vem som kunde ta sig runt baren på kortast tid. Jag vann =) (Fast jag snubblade på målinjen och landande på näsan.)

Från kick-offen

Denna veckan började jag med att åka till Sundsvall. Det kändes som att komma halvägs hem -vilket i och för sig är sant. =) Strålande sol och -12. Sen har det varit utbildning igen och på fredag är det konferens. Det har varit några lugna mellandagar de här veckorna, men istället för att flyga fram och tillbaka så valde jag att stanna kvar här. Bättre på nåt sätt att vara kvar, i stället för att komma hem och landa i 30 min innan man ska packa om igen... Men nu LÄNGTAR JAG HEM.

Längtar hem som sagt... och det ska självklart bli kul att träffa CK, men även att komma till sitt eget och få äta fil till kvällsmat. Jag vet vad jag ska laga för mat på lördag -stekt falukorv och makaroner =)
Sen har jag sagt att jag ska ha fest i helgen. Satt här förut och skickade iväg några sms till de (få) människor jag känner och bjöd in dem + kompisar. Vi får väl se hur många som nappar. Hoppas det blir bra drag! Just nu kanske jag inte är jättetaggad ärligt talat och vill bara komma hem, men samtidigt vill jag ju passa på att träffa alla kompisar. Och jag vet ju att ju mer jag tänker på fest och ju närmre det kommer så kommer jag att bli taggad, o så sa jag till CK att han får peppa mig -annars ställer jag in =P
Vi har för övrigt hållt kontakten under veckorna här, det är kul och jag blir smickrad av att han är nyfiken på vad jag pysslar med och hur jag har det. Men oxå att han är en positiv människa och tycker att jag ska ha kul och göra nåt bra av att va här, i stället för att klaga. Perfekt.

På fredag när jag åker hem är det en skotertävling i lule som skulle va kul att se på. Tydligen ska CK's skoterfirma ha med ett lag. Fast mitt plan landar 20.40 o då börjar det säkert ta slut... typiskt!

Egentligen hade vi tänkt att utnyttja spa't här på hotellet nu när vi bor här så länge. krullo försökte deala till sig ett bra pris, men det gick inte så bra. Nu tänker jag ändå att jag kanske skulle gå upp tidigt i morrn och simma/basta när krullo är på SATS och pumpar sina muskler... eller så tar jag det på kvällen och sover gott i stället... Det lutar nog åt det.



Godnatt Sverige! //PlUpP





PS: Pratade med alfons på msn häromdagen och jag lovade henne att jag skulle fråga chans på CK när jag kommer hem... ;)

PS2: Fan! Jag har trillat ner i hålet med rosa moln..!

1 kommentar:

  1. Jag skulle inte kunna ha ditt jobb, är alldelas för hemmakär. Tycker det är halvjobbigt när man bara är iväg med jobbet ett par dagar. Hotell vill jag bar bo på för nöjes skull.
    Jahaja rosa moln minsann, har du trillat dit!!
    /sam

    SvaraRadera