lördag 21 februari 2009

Tre stygn...

...blev resultatet av en borttagen visdomstand i fredags. Inget jag vill rekommendera men inte (än) så farligt som jag trodde. Dessutom fick jag uppleva min första operation och det är ju inte fy skam, all erfarenhet är bra erfarenhet! Alltid lär vi oss något nytt på det. Nu är jag på uppvilningsresort, med andra ord Västerby. Födan består av flytande kost intaget via sugrör eller liten sked och värktabletter var 5:e timme, kan knappast bli bättre...!

Sitter här i väntan på melodifestivalen och kvällens startfält är det svagaste hittills måste jag säga. Jag är ganska säker på att BWO och EMD går till final. Andra chansen-placeringarna är jag lite mer osäker på men mitt bidrag i Bengans schlagertävling är Molly och Velvet. Någon som har ett annat förslag än mina kandidater? Det kommer bli spännande! Det är ju melodifestivalen och melodifestivalen kan ALDRIG vara fel.

Vad händer annars? Inte mycket. Inget nytt jobb i sikte men det kommer, det kommer... Bara att kämpa vidare. Jag ska väl vara glad att jag har ett jobb i dessa tider. Men oj vad glad jag kommer bli den dagen jag får mitt första jobb som socialpedagog! Då tjejer, då blir det fira av!!

Saknar min Herrby här hemma, har ju träffats tre helger i rad nu så det känns lite extra tomt. Men snart är det löst eftersom det stundar födelsedagsfest nästa helg i solstaden. Det enda bekymret är födelsedagspresent... Varför är det mycket svårare att köpa presenter till killar än tjejer? Om någon har något förslag, var vänlig kontakta mig omgående!

Nu är det uppladdning till melo-tävlingen som gäller och eftersom jag inte kan äta något godis för tillfället kom jag på den genialiska idén att jag skulle göra chokladpudding. Snacka om flash-back till låg- och mellanstadiet! Minns hur vi satt och skrapade de där papperstallrikarna rena när puddingen serverades i skolmatsalen. Inte riktigt lika gott som jag kom ihåg men ändå helt okej.

God lördagkväll på Er och en fortsatt trevlig helg!

/Princess

1 kommentar:

  1. Jag åt oxå chokladpudding -fast i torsdags. Samma flashback, men det va nåt fel på puddingen... Den var inte alls så fluffig som den skulle va, nästa som om de blandat i smör i den eller nåt. Så den va inte heller lika god som man mindes! /PlUpP

    Krya på dig vännen =)

    SvaraRadera