fredag 13 februari 2009

Snygg pall 2700:-

Hej hopp trallala vad va det jag tänkte skriva om ida´...
Känner inte ni så ibland, att man både nu och då kommer upp med bra bloggämnen, men sen när det är dags att skriva så är de som bortblåsta?

Jag kom hem idag. Igen. Det är mycket hemkommande och åkande just nu. I dag kom jag hem efter mån-fre i Umeå. Jag fick dock sova hos Ebbschen och det underbart. Både underbart skönt att slippa hotell, men oxå underbart kul att hänga med henne på kvällarna! Vi hade grymt kul och vi var som små tonåringar igen - många asgarv!! Hon har en kille på g -som hon leker ordlekar med och stackarn hänger inte med bland alla metaforer... sen var jag oxå tvungen att testa och det gick inte bättre. Sen berättade Sam en historia för mig som handlade om en kvinna och en man på bilsemester. Kvinnan vill rasta men säger "vilken fin rastplats" och "där är en glasskiosk" istället för att säga "jag vill rasta". Mannen tänker "okej -fin rast plats, en glasskiosk..." Summa summarum -killar fattar inte, man måste tala klarspråk! När jag åkte därifrån bestämde vi att jag i alla fall "ska ta sats och slänga mig utför stupet -o hoppas på att landa mjukt." Alla ni tjejer förstår så klart var det betyder ;)

I går hade jag en 14-timmars arbetsdag. Jag åkte 07.00 och färdades 3 tim på rak snötäckt väg i 110 km/h och -31 grader rakt in i Sveriges inland. Där var jag hela dagen och sen var det ju 3 tim "hem" igen... men det gick bra. Jag kom hem levande och hel =) och trött...



Ibland är det ett rent nöje att köra bil!


Efter den mastodont-torsdagen bestämde jag mig för att inte göra många knop idag. Hade ett möte på vägen hem bara. Skulle åka till DHL sen och hämta ett paket. Men hamnade på WIKA -en jättebra möbelaffär som jag tänkt åka till ett längre tag! Så ibland hittar man rätt när man kör vilse... Jag letar efter fler sittplatser i mitt vardagsrum och hittade en grymt snygg fotölj (men dyr) och en cool pall. Båda var nedsatta varor, men fotöljen för 9900 på rea kändes ändå magstarkt. (Men visst är den snygg!) Då återstår bara frågan -ska jag köpa pallen??!!



En jobbarkompis till mig som sitter på kontoret har bytt jobb. Men det är inte alls sorgligt för hon ska börja jobba på Maybelline New Nork. Hon sa att hon skulle skicka ögonskuggor när hon ville ha testresultat =) Och det va bara att säga till om vi behövde smink... najs va?!
Igår var det snöbollskrig i Luleå. Det var nog t o m premiär för sporten (ja det är en sport!) i Sverige. Den heter yukigassen, kolla in på: http://www.yukigassen.se/ och är frå Japan.

Jag tog en kall men vacker promenad när jag kom hem idag. Det tog ett tag att tina, men det va det värt =)


Kram till er alla!
PlUpP

PS: Jag har oxå fått veta att jag blivit vis... men min tand som gör sig påmind sitter däremot höger överkäke. Jag hoppas och ber att jag inte kommer behöva operera -sorry Princess... Men jag har en känsla av att du dragit ut en sån där förut?

1 kommentar:

  1. Fan! Pallen var såld =( Igår. Skulle väl slagit till på en gång... Men eftersom jag just nu tror mycket på ödet -tex att jag körde vilse o hittade dit-så kanske det inte va meningen att jag skulle ha den. Eller så sa jag emot ödet igår när jag inte köpte den, så jag får skylla mig själv. _/p

    SvaraRadera