fredag 13 februari 2009

Miss Marley has left the building

Ja, så var det med det. Min stora kärlek är ute ur mitt liv. Lagom till alla hjärtans dag. Rätt bisarrt. Tur att Princess kommer till stan i helgen och att Falcor finns här. Övrig sysselsättning är: Pussla. Se på film. Promenader.

Men vet ni? Idag ska jag på skum dejt med en kille som heter Maxim (tror jag). Från Elfenbenskusten. Vi sågs på gatan och kom fram till att vi väl skulle kunna ses då och då. Han, precis som jag, har nog ett otillfredsställt vänbehov. Så ikväll klockan sex ska jag stå vid en hållplats, sen ska vi gå och fika. Vi ska prata engelska och det hela känns rätt osvenskt och spännande.

Men innan dess ska jag kika runt i ett eventuellt nytt bostadsområde. Nu när livet förändras känner jag att jag lika gärna kan flytta hit båda fötterna så hemnet har surfats flitigt. Både Princess och Selma tycker att mitt tilltänkta objekt ser lovande ut. P ska till och med följa med på visning på söndag, vilket jag är glad för.

Kram till alla underbaringar från Alfons (många erfarenheter rikare)

2 kommentarer:

  1. Flytta hit med båda fötterna...roligt uttryck. Hoppas du får det bra. Det får du.

    Jag lovar att hälsa på om jag har vägarna förbi, med båda fötterna.

    SvaraRadera
  2. Bissart o bisarrt, vi är fler som inte ska på romantisk midag i morrn... Vad kul o gå på en vän-dejt! Alltid kul med nya bekantskaper! Ny bostad -köpa? Kul att träffa princess o herrby i helgen =)Kram PlUpP

    SvaraRadera