söndag 22 februari 2009

snöspik och sussie

Det har varit snöstorm i norrland. Hemma blåser det spik -Bulan fattade ingenting när jag pratade med honom, men jag antar att ni förstår att det är när det blåser så hårt att snön känns som småspik i ansiktet... Aj aj.
Man vänjer sig efter ett tag vid att inte se nåt när man kör bil... Den snöröken som uppstår på E4:an är inte nådig! Men nu är jag i a f framme i Härnösand som var dagens mål. Jag är nere i södra delarna av mitt distrikt och besöker kunder i dagarna.

När man sitter i bilen finns det vissa låtar som är bättre än andra -sådana man drar upp volymen på högsta (både på stereon och sin egen).
Bäst just nu:
1. Single ladies! wow säger jag bara, så himla kul o sjunga -o så blir man på partyhumör =)
2. The boy does nothing -Alesha Dixon härlig text!
3. If I were a boy -Beyoncé
4. Hot and cold -Katy Perry
5. Human -Killers
6. Viva la vida -Coldplay

En bra grej med snö föresten är ju att man kan åka bräda på den... =P Hihi, jag köpte ju mig en ny snowboard i fredags!! Jihoo, efter typ 5 års övervägande... O en Salomon och den va på rea =) 2999->999! Nu vill jag ut o åka!
Sen kan man ju åka hundspann oxå... det kanske jag ska göra i påsk =) Tydligen finns det ett ställe 45 min från K-kylä. O så kanske vi ska till ishotellet oxå! Vilken påsk det kommer o bli... uteliv för hela slanten om man oxå räknar in den längdskidåkning och brädåkning och skoteråkning som kommer ske =)


Nu byter vi ämne helt. I fredags hade jag Mary och Barbie frdagsmys kan man nästan säga -fast utan vin. Tyvärr. Fast då hade jag nog somnat på stört i Marys soffa... Jag gick nog i sömnen hela fredagen tror jag (förutom när jag shoppade brädan då). Vi åt fajitas och kollade på Let's dance och på Marys thai-kort. När vi satt där o drömde oss bort fick vi herrbesök av CK och hans förkläde -fast de hade myror i brallan så de gick efter en kvart typ. Fast han hörde av sig på ons oxå-fast då jobbade jag kväll. Sen han vi tyvärr inte ses i helgen heller, men... jaja, det känns bra-jag har tagit tillbaka mitt liv lite känns det som!
Jag hade annat för mig i helgen. Jag umgicks med min nya vän. Vi kan kalla henne Sri. Jag har nog inte varit så aktiv en lördag på väldigt länge-det kändes som om det gav mig energi! Kl.10.00 var det spinning, lunch med Sri kl 12, sen åkte jag 1,5 tim till en visning (lite frivilligt jobb en lördag) och när jag kom tillbaka vid 20.30 så körde jag hem till Sri så kollade vi på festivalen och snackade om pojkar o hästar =) haha, som på mellanstadiet -när det var kill-listor och häst-listor som gällde. Kommer ni ihåg?! Du kanske princess?? Oj, där tappade jag tråden... vi gjorde inga listor -så jag får det klart. Men vi hade trevligt och hon bjöd mig på mackor eftersom jag glömt o äta middag. Snäll tjej =) Hon o förklädet har ju nån historia på g, men jag vet inte -det verkar ännu rörigare än det jag pysslar med. Jag ska försöka hålla min näsa torr... Fast den tjejen har grymt dåligt självförtroende! Då menar jag GRYMT. Det har jag tagit som mitt mission. Att få henne att förstå att hon inte alls är tråkig och ful och nördig -som hon verkar tro. Måste få henne att växa ut luggen för det första -den där korta saken verkar ha förföljt henne länge, o plocka hennes ögonbryn så man ser hennes vackra ögon! Sen får jag väl skratta mycket med henne så hon fattar att hon är kul... och nördig -smart kallas det!


När jag var i Kiruna lovade jag Selma en sak. Som jag höll. Haha, det va inget speciellt, bara att jag skulle se Smala Sussie. Bra film! Vad va det nu vi skulle diskutera i Kiruna, som inte gick eftersom jag inte sett filmen? Nu vill jag ha fler filmtips. Jag tänkte jag ska börja uppdatera mig lite. Jag har ju inte ens sett de där filmerna som man SKA ha sett..

Jag fortsatte riva ner tapeterna i mitt sovrum i söndags. Tyvärr städade jag innan. BIG misstake. Typiskt mig =/ Jag rev o rev till toner av Nickelback... sen upptäckte jag att väggen var trasig. Nån har ju ändrat planlösningen på min lägenhet och de kanske inte va så bra byggare... eller nåt. Sen hittade jag en stor "buckla" av spackel på väggen oxå, inte så konstigt att tapeterna inte satt! O det verkar bara va tapetserat 3 gånger sen 50-talet när huset byggdes! Nu ska jag inte riva mer, nu ska jag ringa målare/byggare.


Till sist vill jag tipsa om ett nytt hett märke på smyckesmarknaden. Det heter astrid o agnes och har supersnygga och coola halsband/armband/örhängen! De har börjat säljas lite här och där, det är en kompis till Krullo som startat det. Verkligen värt att kolla in!


Thank you for listening! //PlUpP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar